Karkonosze zmieniły trasę, bo miały niską frekwencję
Pociąg TLK”Karkonosze” w relacji Lublin – Jelenia Góra, kursujący w rozkładzie jazdy2013/2014 i 2014/2015, z uwagi na niskie zainteresowanie pasażerówpodróżujących z Lublina do Jeleniej Góry, skierowany został na inną trasę –poinformował wiceminister Andrzej Bittel.
I podał, że statystyki przewozowe z tego okresu dowodzą, żez 1 pociągu w ww. relacji ze stacji położonych na lubelskim odcinku liniikolejowej nr 7 do Jeleniej Góry korzystało w szczytowym momencie średnio 8pasażerów na pociąg. Frekwencja na takim poziomie nie uzasadniała dalszegoutrzymania kursowania omawianego pociągu w tej relacji.
W obecnym rozkładzie jazdy przewoźnik PKP Intercity, wzwiązku z całodobowym, dwutorowym zamknięciem linii kolejowej nr 7 nieuruchamia bezpośrednich pociągów łączących Dolny Śląsk z Lubelszczyzną. Po zakończeniuprac ww. linii przewoźnik planuje uruchomienie 3 par pociągów relacji Lublin –Wrocław przez Katowice i 2 par pociągów przez Warszawę. Zakłada sięskomunikowane pociągów na stacji Wrocław Główny z innymi pociągami jadącymi doJeleniej Góry. Obecnie przewoźnik nie dysponuje rezerwą taborową pozwalającą nawydłużenie kursowania ww. pociągów do stacji Jelenia Góra.
W sprawie wydłużenia dziennego pociągu z Lublina doWrocławia o odcinek do Jeleniej Góry informuję, że z uwagi na obiegowanieskładów nie jest to obecnie możliwe. Takie rozwiązanie skutkowałobykoniecznością zaangażowania dwóch dodatkowych składów wagonowych i wiązałobysię z odwołaniem innego pociągu na bardziej obleganej trasie. Z punktu widzeniarachunku ekonomicznego przedsiębiorstwa takie rozwiązanie jest nieuzasadnione.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W kwestii założeń dotyczących rocznego rozkładu jazdy edycji2018/2019 Bittel podał, że oferta przewozowa dla stacji Jelenia Góra kształtujesię na poziomie zbliżonym do obecnie obowiązującego rozkładu jazdy. Wrozkładzie jazdy edycji 2018/2019 planuje się uruchomienie połączeń m. in. doWarszawy, Świnoujścia, Przemyśla, Białegostoku/Ełku, Bydgoszczy, a w sezoniewakacyjnym także do Kołobrzegu. Zakłada się, że połączenia z Jeleniej Góry doWarszawy przez Wrocław zapewnią pociągi EIP 6104, EIC 6150 „Śnieżka” orazpociąg IC 6170/6150 „Słowacki” relacji Szklarska Poręba Górna/Jelenia Góra– Warszawa – Białystok/Ełk i nocny pociąg IC 61191 „Karkonosze” relacjiSzklarska Poręba Górna – Białystok przez Warszawę. Ponadto pociąg IC 66100″Barnim” zapewni bezpośrednie połączenie do Świnoujścia przez Wrocław,Poznań, a pociąg IC 63100 „Chełmoński” kursować będzie w relacji JeleniaGóra – Przemyśl Gł. przez Katowice. Dodatkowo zaplanowano kursowanie pociągówsezonowych m. in. TLK 65170 „Łebsko” Jelenia Góra – Kołobrzeg przezSzczecin oraz pociągu TLK 66110 „Halny” relacji Jelenia Góra – Bydgoszcz.
„