Remont linii obwodowej w Warszawie trwa. PKP PLK kończą prace zasadnicze
Kończą się zasadniczeprace na warszawskiej linii obwodowej – poinformowały PKP PLK. Widać już pełnykształt peronu 8 stacji Warszawa Zachodnia oraz przystanków Warszawa Wola,Młynów i Koło.
Spółka podała, że wybudowanojuż większość torów oraz zamontowano słupy trakcyjne. Trwają pracewykończeniowe na przystankach Zgodnie zdeklaracjami wykonawcy prace zakończą się w połowie sierpnia.
Na peronie 8 stacji Warszawa Zachodnia zakończono już budowęnowego, dłuższego, przykrywającego prawie cały peron zadaszenia. Ułożonezostały nowe tory, ustawiane są słupy nowej sieci trakcyjnej. Wykonawca kończybudowę dojść do przystanku – montowane są wygrodzenia, pochylnie dla osób oograniczonej mobilności. Od lipca rozpocznie się montaż nagłośnienia imonitoringu. .
Konstrukcje dwóch wiaduktów nad ulicami Kasprzaka i Wolskiej są już skończone.Wykonawca układa na nich nowe tory i przygotowuje rozwieszanie siecitrakcyjnej.
Peron przystanku Warszawa Wola ma nową wiatę. Na peronieustawione są już nowe ławki i tablice informacyjne. Na całej długościprzystanku po obu stronach nowej, wyższej platformy, wykonana została nowanawierzchnia torowa. Niebawem gotowe będą nowe dojścia do przystanku orazzainstalowane zostanie nowe oświetlenie, nagłośnienie i monitoring.
Na przystanku Warszawa Młynów gotowe są dwa perony. Trwaukładanie torów, budowa dojścia od strony ulicy Górczewskiej oraz kładki wzdłużwiaduktu kolejowego. Nowy układ wejść i zejść z nowego peronu umożliwi pasażerom szybką i wygodną przesiadkę z koleido innych środków komunikacji miejskiej.
Przy ulicy Zawiszy gotowe jest nowe przejście pod torami.Starą, konstrukcję, zastąpiła nowoczesna i szersza. Od niej rozchodzą się dwiepochylnie o łagodnym spadku, prowadzące wprost na perony nowego przystankuWarszawa Koło.
Jeszcze rok temu przy torach i wiadukcie była pusta przestrzeń. PKP Polskie LinieKolejowe wybudowały nowy przystanek przystosowany dla osób o ograniczonejmobilności. Są gotowe dwa perony iwiaty. Budowane są dojścia, szyby wind od strony ulicy Obozowej, oświetlenie,nagłośnienie i monitoring. Z nowego obiektu pasażerowie będą mogli się wygodnieprzesiąść do tramwajów i autobusów komunikacji miejskiej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nad ulicą Obozową zbudowano nowy wiadukt, który poprawiprzejścia dla pieszych po południowej stronie ulicy Obozowej. Gotowe są ścianyoporowe, przyczółki i żelbetonowa konstrukcja. Układana jest nawierzchniatorowa.
Zgodnie z planem prowadzone są prace projektowe nowegoprzystanku Warszawa Powązki. Budowa nowego obiektu rozpocznie się na początku2019 roku. Oprócz nowego peronu dostosowanego dla osób o ograniczonejmobilności, PLK wybudują także kładkę dla pieszych łączącą dzielnicę Wolę iŻoliborz.
Na przesunięcie terminu realizacji prac wpłynęły m.in. decyzje konserwatora zabytkówdotyczące pozostawienia przewidzianych wcześniej do rozbiórki schronów bojowychoraz odkopanie niezidentyfikowanych wcześniej obiektów militarnych. Wykonawcazadeklarował zakończenie robót w połowie sierpnia 2018 roku. Następniepozyskiwane będą decyzje administracyjne niezbędne do przywrócenia ruchupociągów.
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych poprawi się system komunikacji w mieście.Warszawie przybędą dwa nowe przystanki kolejowe: Powązki i Koło. Budowa nowegowęzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększy możliwości komunikacyjne wstolicy – pasażerowie swobodnie przesiądą się z pociągu do metra przy ulicyGórczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy liniiśrednicowej. Wówczas część pociągów dalekobieżnych pojedzie zmodernizowanąlinią obwodową.
Współfinansowany z mechanizmu CEF – Łącząc Europę projekt”Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia– Warszawa Gdańska)” zakończy się w kwietniu 2019 roku.
„