Przebudowa poznańskiego ronda Rataje coraz bliżej
Przygotowania doprzebudowy ronda Rataje nabierają tempa. Ruszył przetarg, w wyniku któregozostanie wybrany wykonawca prac projektowych i przebudowy układu komunikacyjnegow tym rejonie.
Na wykonanie prac i stworzenie w tym miejscu zintegrowanegowęzła przesiadkowego wykonawca będzie miał trzy lata od momentu podpisaniaumowy. Sama budowa planowana jest na dwa lata – od października przyszłego rokudo października roku 2021.
Dzięki tej inwestycji funkcjonowanie układu komunikacyjnegow rejonie ronda Rataje ulegnie poprawie. Priorytet będzie miał transportzbiorowy i piesi. Infrastruktura torowo-sieciowa dostosowana będzie doprowadzenia ruchu autobusowego po torowisku, utworzony zostanie korytarzkomunikacyjny dla publicznego transportu zbiorowego w ciągu ulic: Krzywoustego,Jana Pawła II i Zamenhofa wraz z uzupełnieniem brakujących przystanków nazjazdach z ronda. Wybudowane zostaną dodatkowe buspasy na rondzie dla autobusówbez ograniczania liczby pasów dla samochodów, zwiększona łączna liczba pasów nawylotach z ronda i wprowadzona bardziej przyjazna pieszym sygnalizacjaświetlna.
Rejon ronda Rataje to ważny węzeł komunikacyjny, w obrębiektórego dokonywane są przesiadki pomiędzy autobusami linii miejskich iaglomeracyjnych a tramwajami. Usprawnienia ruchu w tym rejonie są niezbędne,ponieważ – według prognoz – liczba osób korzystających z tego węzła wzrośnie dook. 8,5 mln rocznie. Zwiększy się równieżliczba przewozów publicznym transportem zbiorowym.
Projekt przewiduje również m. in.: remont nawierzchni placumanewrowego na dworcu autobusowym przy rondzie, remont platform przystankowychi dostosowanie ich do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz zainstalowaniemonitoringu. Integrację w ramach węzła zapewnią wspólne przystankitramwajowo-autobusowe, zaprojektowane z uwzględnieniem wytycznych dotyczącychpotrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Ruch pieszy i rowerowyzostanie rozdzielony. Powstaną nowe ścieżki i stojaki dla rowerów oraz stacjaroweru miejskiego.
Na realizację tej inwestycji Poznań i poznańskie MPK podkoniec ubiegłego roku otrzymały ponad 106,6 mln zł unijnego dofinansowania zWielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Opróczprzebudowy ronda obejmuje on zakup 15 autobusów elektrycznych z ładowarkami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zintegrowany węzeł przesiadkowy na rondzie Rataje wraz zzakupem taboru przyczynią się do usprawnienia systemu transportowego w mieścieoraz ograniczą jego szkodliwy wpływ na środowisko naturalne i warunki życiamieszkańców.
Potencjalni wykonawcy przebudowy mogą zgłaszać swoje ofertydo 25 czerwca.
„