Za krótkie perony w Nowym Dworze Mazowieckim
Na stacji Nowy DwórMazowiecki zatrzymuje się znacząca liczba pociągów PKP Intercity. Ale perony sąza krótkie.
Jak podaje poseł Piotr Uściński długość pociągówdalekobieżnych często sięga 300 metrów, co pozostaje w rażącej dysproporcji dodługości peronów na tej stacji, wynoszących zaledwie 200 metrów. Powoduje to wefekcie duże utrudnienia we wsiadaniu i wysiadaniu pasażerów, a także możezagrażać bezpieczeństwu.
Stacja Nowy Dwór Mazowiecki jest położona w centrum miastapowiatowego o liczbie mieszkańców, oscylującej wokół blisko 30 tysięcy.Określana jest ponadto jako strategiczny punkt zatrzymań pociągówdalekobieżnych, wymieniony w załączniku do rozporządzenia MinistraInfrastruktury i Budownictwa z dnia 9 października 2012 r. w sprawie planuzrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie siecikomunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskichw transporcie kolejowym.
Z tego też względu władze miasta i powiatu wielokrotniewnioskowały do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe o podjęcie działań w zakresiedostosowania długości peronów do długości pociągów zatrzymujących się na tejstacji. Zwiększy to bezpieczeństwo, pozwoli na swobodne planowanie zatrzymańwiększej liczby pociągów, a przez to rozszerzy dostępność tzw. Polskipowiatowej do kolei, która stanowi często główne okno na świat dla mniejszychośrodków miejskich.
W związku z powyższym poseł zwraca się do MinistraInfrastruktury z następującymi pytaniami:
1. Czy został ukończony projekt przebudowy peronów na stacjiNowy Dwór Mazowiecki i jakie parametry on przewiduje?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
2. Jakie są koszty tej inwestycji i czy zapewnionofinansowanie jej realizacji?
3. Ile czasu będzie trwała budowa i kiedy może sięrozpocząć?
„