Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsza umowa wykonawcza na mazowieckie Flirty w ciągu kilku tygodni

inforail
05.04.2018 12:19

Pierwsza umowawykonawcza na dostawę Flirtów to kwestia najbliższych tygodni – powiedział namdziś Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.

Jak zaznaczył będzie ona dotyczyć najprawdopodobniej 6pociągów, finansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego. Kolejne umowybędą dotyczyć 16, 15, 12 i 12 kolejnych Flirtów. Pierwsze Flirty pojadą natrasie do Działdowa. W umowie zapisany został 18-miesięczny termin dostawy składów,Prezes Kolei Mazowieckich przypuszcza jednak, że nowe Flirty zostanądostarczone wcześniej.

W styczniu br. Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową nazakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które dostarczy Stadler Polska Sp.z o.o. Koszt zakupu to ponad 2,2 mln zł brutto. Spółka na realizację tejinwestycji ubiegała się o środki unijne w ramach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dziś przedstawiciele Kolei Mazowieckichoraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali cztery umowy na 580mln zł dofinansowania na zakup nowego taboru.

Od lat dbamy o to, aby mieszkańcy mogli podróżowaćbezpiecznie i komfortowo. Nowe pociągi będą nowoczesne i energooszczędne, aliczniejszy tabor pozwoli na zwiększenie częstotliwości ich kursowania naMazowszu. Co ważne, jest to impuls rozwojowy dla naszego regionu. Wszystkiezamówione pociągi mają być produkowane na Mazowszu – w zakładach firmy Stadlerw Siedlcach – podkreślił wicemarszałek Wiesław Raboszuk. Dziś KolejeMazowieckie są najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w kraju. Tylko wzeszłym roku z ich usług skorzystało ponad 62 mln osób, a dzięki realizowanyminwestycjom jest też niekwestionowanym liderem pod względem liczby nowoczesnegotaboru – dodał.

13. rok działalności samorządowej spółki Koleje Mazowieckieupływa pod znakiem historycznych inwestycji. W styczniu br. spółka podpisałaumowę ramową na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które dostarczy wStadler Polska Sp. z o.o.

Nie ulega wątpliwości, że zakup nowego taboru zdecydowaniepoprawi ofertę przewozową Kolei Mazowieckich. Po dostarczeniu pojazdów komfortpodróżowania koleją na Mazowszu będzie zatem jeszcze lepszy. Cieszę się, że wCentrum Unijnych Projektów Transportowych doceniono nasze projekty i tak wysokooceniono ich wartość merytoryczną – mówił Robert Stępień, prezes zarządu KoleiMazowieckich.

Koleje Mazowieckie na wykonanie tej inwestycji aplikowały ounijne środki w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko2014-2020. Całkowita wartość projektów to ponad 1,4 mld zł, a poziomdofinansowania wynosi 50 proc. kwoty wydatków kosztów kwalifikowalnych.Przewoźnik otrzyma zatem 580 mln zł na realizację czterech projektów:

1. „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych ElektrycznychZespołów Trakcyjnych I”

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Sochaczewem,Warszawą i Celestynowem.

Termin dostaw – 2019 r.

Wartość całkowita projektu – 316,40 mln zł.

Kwota dofinansowania – 128,55 mln zł.

2. „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych ElektrycznychZespołów Trakcyjnych II”

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Skierniewicami,Warszawą i Mińskiem Mazowieckim

Termin dostaw – 2020 r.

Wartość całkowita projektu – 310,25 mln zł.

Kwota dofinansowania – 126,05 mln zł.

3. „Zakup 15 sztuk nowych pięcioczłonowych ElektrycznychZespołów Trakcyjnych”

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Górą Kalwarią,Czachówkiem, Warszawą i Modlinem.

Termin dostaw – 2021 r.

Wartość całkowita projektu – 387,77 mln zł.

Kwota dofinansowania – 157,57 mln zł.

4. „Zakup 16 sztuk nowych pięcioczłonowych ElektrycznychZespołów Trakcyjnych”

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Warszawą iTłuszczem.

Termin dostaw – 2022 r.

Wartość całkowita projektu – 413,61 mln zł.

Kwota dofinansowania – 168,07 mln zł.

Nasze plany zakupowe są bardzo ambitne, dlatego musieliśmykreatywnie podejść do kwestii finansowania tych śmiałych zamierzeń. Dziękiświetnie napisanym projektom udało się otrzymać ogromne dofinansowanie w ramachkonkursu ogłoszonego przez CUPT. Przypomnę, że tydzień temu podpisaliśmy umowęz dwoma bankami: PKP BP oraz BGK na kredyt w wysokości ponad miliarda złotych.Ta umowa jest dla nas dowodem zaufania i świadczy o tym, że Koleje Mazowieckieto pewny finansowo partner – powiedział Cezary Lewandowski, członek zarządu,dyrektor finansowy Kolei Mazowieckich.