Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gamy pojadą dla Pol-Miedź Trans

inforail
29.03.2018 09:49

Spółka Rail CapitalPartners, wygrała postępowanie przetargowe na dzierżawę dla Pol-Miedź Trans wLubinie 4 lokomotyw elektrycznych typu 111Ed serii Gama Marathon, z dodatkowym agregatemspalinowym, produkowanych w bydgoskich zakładach PESA Bydgoszcz.

Dzierżawa nowego taboru rozpoczynająca się jeszcze w 2018 r.zapewni Spółce dostęp do nowoczesnych lokomotyw, bez konieczności ponoszeniaznaczących nakładów kapitałowych, stworzy szansę dalszego dynamicznego rozwojuprzewozów m.in. intermodalnych w Polsce.

Obecnie Pol-Miedź Trans dysponuje ponad 60 lokomotywami pociągowymioraz manewrowymi, w tym 9 lokomotywami nowej generacji, ponad 1500 wagonamiróżnego przeznaczenia przystosowanych do prowadzenia ciężkich składówtowarowych. Misją Spółki jest dynamiczny rozwój przewozów kolejowych na rynkuzewnętrznym, ale na wciąż niestabilnym rynku przewozów wygodniejsze jestdługoterminowe dzierżawienie pojazdów – zadaniowe, celowe i przede wszystkim określonew czasie. Taką właśnie możliwość daje podpisanie umowy współpracy i formuładzierżawy oferowana przez RCP. Pol-Miedź Trans Sp. z o.o. decydując się na skorzystaniez formuły dzierżawy dopasowała długość trwania okresu dzierżawy taboru do długościkontraktów przewozowych.

Jak podał Piotr Mazurek z działu PR PESY działalność spółkiRCP, która została uruchomiona we współpracy bydgoskiej Pesy i Polskiego FunduszuRozwoju, wpisuje się w ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Plan na rzecz OdpowiedzialnegoRozwoju. Pesa Bydgoszcz jest jednym z dwóch polskich producentów lokomotyw, oferującychwłasne rozwiązania konstrukcyjne, konkurencyjne wobec czołowych globalnych producentów.

Oferta RCP była konkurencyjna cenowo m.in. dziękizaoferowaniu lokomotyw jednosystemowych z silnikiem dojazdowym oraz pełnympakietem utrzymania, co jest rozwiązaniem dopasowanym do potrzeb przewozowychPol-Miedź Trans Sp. z o.o., a jednocześnie optymalnym kosztowo – poinformował PiotrMazurek.