Stuttgart: Stuttgart 21 jako ostatni z programu czeka na realizację
Projekt przebudowy dworca czołowego w Stuttgarcie, zaliczany do programu 21 dalej budzi emocje. Po tym jak DB zdecydowały się rozpocząć budowę nowej linii dużej prędkości Stuttgart –Ulm, coraz głośniej było słychać również o projekcie Stuttgart 21. Zakłada on zastąpienie dworca czołowego podziemnym obiektem z wyjazdami w obu kierunkach. Jednak projekt ten wymaga budowy szeregu tuneli, które windują znacznie cenę jego wykonania. Z tego powodu projekt był wielokrotnie odkładany i przyciągnął na siebie wiele krytyki. Jednak mimo tego koleje niemieckie DB zdecydowały się kontynuować inwestycję. Najpoważniejszym problemem było ustanowienie finansowania nowego projektu. Jedną z konsekwencji ma być przesunięcie zakończenia rozbudowy Rheintalbahn do czterech torów na rok 2025. Jednak ten pomysł wywołał burzliwą dyskusję od zrozumienia po całkowite zanegowanie sensu przenoszenia tych pieniędzy.
Źródło: Opracowane na podstawie Lok-Report