Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stuttgart: Stuttgart 21 jako ostatni z programu czeka na realizację

inforail
08.02.2008 15:20

Dworzec Stuttgart obecnie. Po lewej widać projekt zabudowy dawnego terenu lokomotywywni. Fot. Deutsche Bahn To samo miejsce po wybudowaniu Stuttgart 21. Fot. Deutsche Bahn Podziemne perony Stuttgart 21. Fot. Deutsche Bahn

Projekt przebudowy dworca czołowego w Stuttgarcie, zaliczany do programu 21 dalej budzi emocje. Po tym jak DB zdecydowały się rozpocząć budowę nowej linii dużej prędkości Stuttgart –Ulm, coraz głośniej było słychać również o projekcie Stuttgart 21. Zakłada on zastąpienie dworca czołowego podziemnym obiektem z wyjazdami w obu kierunkach. Jednak projekt ten wymaga budowy szeregu tuneli, które windują znacznie cenę jego wykonania. Z tego powodu projekt był wielokrotnie odkładany i przyciągnął na siebie wiele krytyki. Jednak mimo tego koleje niemieckie DB zdecydowały się kontynuować inwestycję. Najpoważniejszym problemem było ustanowienie finansowania nowego projektu. Jedną z konsekwencji ma być przesunięcie zakończenia rozbudowy Rheintalbahn do czterech torów na rok 2025. Jednak ten pomysł wywołał burzliwą dyskusję od zrozumienia po całkowite zanegowanie sensu przenoszenia tych pieniędzy.
Źródło: Opracowane na podstawie Lok-Report