Szybciej z Poznania do Piły nawet o 40 minut. Trwa modernizacja
PKP Polskie LinieKolejowe zakończyły pierwszy etap prac między Poznaniem a Obornikami Most. Pozakończeniu modernizacji podróż Poznań – Piła skróci się o około 40 minut.
Szeroki zakres prac rozpoczynanych w marcu na odcinkuWargowo – Oborniki Wielkopolskie wymaga zmian w kursowaniu pociągów.
Modernizacja linii kolejowej z Poznania do Piły to ważnainwestycja kolejowa w Wielkopolsce. Linia obsługuje ruch regionalny idalekobieżny. Łączy ważne ośrodki północnej Wielkopolski oraz południe krajum.in. z Kołobrzegiem.
Dla podróżnych będą 4 nowe przystanki kolejowe: PoznańPodolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo oraz Bogdanowo. Przebudowane zostanąstacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie,Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz przystanki: Poznań Strzeszyn,Golęczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie,Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki koło Chodzieży, Milcz, Piła Kalina.
Budowa lub przebudowa 34 peronów oraz modernizacja układówtorowych stacji znacząco podniosą komfort podróży pasażerów. Na peronach,dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, będą nowe wiaty,oświetlenie oraz system informacji pasażerskiej. Na stacjach w Chodzieży i Pilewyremontowane będą przejścia pod torami.
W ramach projektu zmodernizowane zostanie blisko 130 kmtorów. Nowe rozjazdy i system sterowania ruchem kolejowym pozwolą na przejazdwiększej liczby pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, które pojadą 120 km/h.Wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Na trasie Poznań – Piła na 63przejazdach zostanie wyremontowana nawierzchnia drogowa. Na 44 z nich będątakże zamontowane nowe systemy zabezpieczeń – sygnalizacja świetlna lubrogatki. Dla sprawnych i bezpiecznych przejazdów istotna jest przebudowa 4mostów i 8 wiaduktów oraz ponad 90 przepustów. Sprawny nadzór nadmodernizowanym odcinkiem linii kolejowej zapewni Lokalne Centrum Sterowania(LCS) w Poznaniu.
Zmiany w kursowaniupociągów i prace na torach
Od 11 marca – ze względu na zakres i charakter prac – będązmiany w organizacji ruchu kolejowego. Pasażerowie pociągów regionalnychpojadą zastępczą komunikacją autobusowąna odcinku, Oborniki Wielkopolskie – Wargowo. Natomiast składy dalekobieżneskierowane zostaną trasą przez Krzyż lub Stargard. Szczegółowe informacjędostępne są na stronach internetowych przewoźników i na www.portalpasazera.pl .
Kolejny, ważny etap prac na jednotorowym odcinku z Wargowado Obornik Wlkp. to m.in. wymiana torów i rozjazdów. Roboty obejmą przystanekOborniki Miasto oraz budowę peronu na nowym przystanku w Bogdanowie.Wyremontowany zostanie wiadukt i most na Warcie. Będzie układany światłowód i montowane urządzeniateletechniczne na peronach.
Pierwszy etap praczakończony
Modernizacja linii kolejowej nr 354 z Poznania do Piłyprzebiega terminowo. Od września do grudnia2017 r. między Poznaniem a Obornikami Most. zmodernizowano 25 km jednegotoru wraz z rozjazdami i siecią trakcyjną.
Przebudowane są perony od strony zmodernizowanego toru naprzystankach Poznań Strzeszyn, Golęczewo i Chludowo. Rozpoczęła się przebudowaperonów w Złotnikach i Wargowie. Wykonawca przystąpił do budowy dwóch nowychprzystanków: Poznań Podolany i Złotniki Grzybowe. Trwa układanie kabli telekomunikacyjnychdo nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Poznaniu oraz prace melioracyjne.
Inwestycja warta ok.500 mln zł netto, jest współfinansowana przez Unię Europejską z EuropejskiegoFunduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego ProgramuOperacyjnego na lata 2014-2020.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modernizacja wliczbach
· 4 noweprzystanki
· 34 nowe lubzmodernizowane perony
· 2 przebudowaneprzejścia pod torami
· 63wyremontowane nawierzchnie drogowe na przejazdach kolejowo – drogowych
· 4przebudowane mosty
· 8 przebudowanych wiaduktów
· 130 kmzmodernizowanych torów
· 192 km nowychłączy światłowodowych
· 91przebudowanych przepustów
„