Berlin: Koleje niemieckie sprawdzają składy TGV
Koleje niemieckie DB rozważają zakupienie kolejnych pociągów ICE tym razem we Francji, czyli w koncernie Alstom, który dostarczył składy TGV dla SNCF. Jednak rozważana jest również inna opcja związana ze składami AGV. Taki obrót spraw byłby prztyczkiem w nos dla dotychczasowego dostawcy składów ICE, czyli Siemensa. Jak zapewnia DB chodzi o poszukiwanie najlepszego rozwiązania. Pierwsze pociągi TGV wyjechały w 1981 roku, a od tego czasu ilość generacji wynosi obecnie pięć. Z czego największym sukcesem okazują się składy piętrowe TGV Duplex, które SNCF zamówiło jako zastępstwo za pierwsze składy TGV Sud-Est. Jednak Niemcy wykazują zainteresowanie składami „Alstom Grande Vitesse“(AGV). DB rozpisało międzynarodowy przetarg na 15 międzynarodowych pociągów dużej prędkości, gdzie zgłosili się wszyscy liczący dostawcy. Pociągi z tego zamówienia mają mieć prędkość maksymalną 300 km/h oraz móc kursować w Niemczech, Francji, Belgii oraz Holandii. Wybór dostawcy ma zapaść w czerwcu. Alstom wygrał już jeden kontrakt na składy AGV do Włoch, jednak czy powtórzy sukces w Niemczech, można mieć wątpliwości. Tak jak we Francji konkurencja miała jedynie wywrzeć wpływ na Alstom, tak zapewne ma być i w tym przetargu. Dotąd bowiem składy ICE3 dostarczył Siemens, a składy te mają dopuszczenie do poruszania się po Niemczech, Francji, Belgii oraz Holandii, czyli dokładnie tam, gdzie wymaga nowy przetarg.
Źródło: Opracowane na podstawie www.haz.de