Praga: W tym roku zostanie zakończona budowa nowego połączenia w Pradze

inforail
01.02.2008 14:32
Długo prowadzona inwestycja kolejowa w Pradze jaką jest budowa nowego połączenia sieci kolejowej z dworcem głównym w Pradze ma zostać zakończona w tym roku. Dotąd bowiem pociągi z północy i wschodu Czech mogły wjechać na dworzec główny jedynie po jednotorowej łącznicy prowadzącej od strony dworca Masaryka, lub za pomocą jednotorowej linii jadącej drugą stroną wzgórza Vitkov. Dzięki budowie nowego połączenia ten układ się zmieni, ponieważ na dworzec będą prowadziły dwie pary torów. Jednak aby to było możliwe konieczne było zbudowanie dwóch tuneli pod wzgórzem Vitkov, które zostaną zakończone w 2008 roku. Cały budowany odcinek obejmuje 27 km długości i oprócz tunelu przewiduje również budowę estakady. Dzięki dokończeniu budowy znikną wąskie gardła w centrum tej metropolii, co pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów oraz ich ilości. Będzie to odczuwalne zwłaszcza w przypadku pociągów podmiejskich. Na tą budowę nawiązują prace na samym dworcu głównym, gdzie w halach mających dotąd perony wyspowe, jak również wąskie jednokrawędziowe powstaną wyłącznie perony wyspowe z dojściem za pomocą tunelu. Zakończenie budowy w 2008 roku oznaczać będzie przyspieszenie terminu zakończenia aż o dwa lata. Zakończenie budowy będzie również oznaczało zaprzestanie użytkowania dworca Holešovice dla celów pociągów dalekobieżnych. Rozwiązanie to było tymczasowym i jako typowa prowizorka okazało się na tyle trwałe, że istnieje już ponad 30 lat.