Mikołaj Wild został sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury
Pełnomocnik rządu ds.Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild został sekretarzem stanu wMinisterstwie Infrastruktury – wynika z rozporządzenia opublikowanego we wtorekw Dzienniku Ustaw.
27 kwietnia 2017 r. wydano rozporządzenie Rady Ministrów wsprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnegodla Rzeczypospolitej Polskiej. Pełnomocnikiem został Mikołaj Wild.
„Pełnomocnikiem jest sekretarz stanu w ministerstwieobsługującym ministra właściwego do spraw transportu” – wynika zopublikowanego we wtorek rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającegorozporządzenie w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw CentralnegoPortu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej.
Jak napisano w rozporządzeniu, „minister właściwy dospraw transportu określi zakres czynności sekretarza stanu oraz zakres, w jakimwymieniony sekretarz stanu zastępuje ministra”, w szczególności odnośniedo zadań w stosunku do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, do Polskiej AgencjiŻeglugi Powietrznej i do Przedsiębiorstwa Państwowego „PortyLotnicze”.
Ponadto, pełnomocnik może występować do właściwych urzędówpaństwowych o delegowanie pracowników, za ich zgodą, do pracy w zespołach.
„Wydatki związane z działalnością pełnomocnika sąpokrywane ze środków budżetu państwa z części, której dysponentem jest ministerwłaściwy do spraw transportu” – czytamy.
W rozporządzeniu napisano, że obsługę merytoryczną,organizacyjno-prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową zapewnia pełnomocnikowiministerstwo obsługujące ministra właściwego do spraw transportu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Jak wynika z rozporządzeni opublikowanego 22 stycznia,minister infrastruktury jest odpowiedzialny za łączność i transport. Szefemresortu infrastruktury jest minister Andrzej Adamczyk.
Na początku listopada ub.r. rząd przyjął uchwałę ws.”Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność –Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej”. Nowe lotniskoma powstać między Łodzią a Warszawą i ma być jednym z największychprzesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy maobsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln. Port mapowstać na ok. 3000 ha gruntów. Obiekt wraz z towarzyszącą infrastrukturądrogową i kolejową ma kosztować ok. 30-35 mld zł. Do końca 2019 r. mają trwaćprace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejnych osiem lat,czyli powinien być otwarty w 2027 r.
„