Warszawskie lotnisko z wynikami za rok 2017: 15,75 mln pasażerów
Największy port w Polsce, czyli Lotnisko Chopina obsłużyło wubiegłym roku 15,75 mln pasażerów; tylko w sezonie letnim oferowało 119 trasregularnych obsługiwanych przez 35 przewoźników – poinformował prezesPrzedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” (PPL) MariuszSzpikowski.
Jak przekazał we wtorek dziennikarzom Szpikowski, w ub.rodnotowano ponad 22 proc. wzrost liczby obsłużonych pasażerów w porównaniu do2016 r.
„W ruchu międzynarodowym podróżowało blisko 13,7 mlnosób – to jest wzrost o ok. 20 proc. wobec 2016 roku, a w ruchu krajowym prawie2,1 mln – wzrost o 47,5 proc. wobec 2016 roku” – tłumaczył.
Jak dodał, ruch tranzytowy stanowi niemal 25 proc. całościruchu, zatem jedna czwarta pasażerów nie rozpoczyna, ani nie kończy podróży wWarszawie.
W sezonie letnim 35 przewoźników regularnych oferowałopołączenia z 99 miastami w Europie, osiem kierunków azjatyckich, pięć w AmerycePółnocnej, cztery w Afryce i trzy na Bliskim Wschodzie.
Jeśli chodzi o wyniki finansowe PPL to po 11 miesiącachub.r. zysk netto wyniósł 302,8 mln zł i był o 41,3 mln zł wyższy niż w okresiejedenastu miesięcy roku 2016.
824,4 mln zł wyniosły przychody ze sprzedaży – o 77,7 mln złwięcej rok do roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
EBITDA (wynik na sprzedaży + amortyzacja) na konieclistopada wyniosła 490,0 mln zł. A koszty z działalności operacyjnej doprzychodów na poziomie 56,1 proc. (PAP)
„