Wyższy poziom bezpieczeństwa,ograniczenie ryzyka zdarzeń na kolei, większa przepustowość linii,punktualniejsze pociągi – takie będą efekty wdrożenia europejskiego systemuERTMS/ETCS poziom 2 na linii E20 Kunowice – Terespol – informuje MIB.
5 stycznia 2018 r. zostały podpisane umowy na zabudowęsystemu ERTMS/ETCS oraz nadzór inżynierski na tej linii. Umowy podpisaliprzedstawiciele zarządcy infrastruktury spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SAoraz wykonawcy umów. Wartość projektu, wraz z nadzorem inżynierskim, to 707 mlnzł. Prace mają zostać wykonane w ciągu 61 miesięcy.
– Nowoczesny system ERTMS na międzynarodowej trasie E20zapewni sprawniejsze połączenia pasażerskie i przewozy towarów w Polsce i wEuropie. Zwiększamy również poziom bezpieczeństwa na sieci kolejowej istwarzamy lepsze warunki pracy dla personelu kolejowego – powiedział prezesZarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA Ireneusz Merchel.
ERTMS poziomu 2 opiera się na przeznaczonym dla koleisystemie łączności bezprzewodowej GSM-R oraz na nowoczesnych technologiach IT.Składa się z: Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (European TrainControl System, ETCS) i systemu łączności GSM-R (GSM-Railways).
Zabudowa systemu ETCS na linii E20 Kunowice – Terespolprzewiduje wyposażenie w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowymdwóch odcinków linii E20: od stacji Kunowice do stacji Warszawa Gołąbki oraz odstacji Sulejówek Miłosna do stacji Terespol. Projekt dotyczy 25 stacji i pięciuLokalnych Centrów Sterowania (Mińsk Mazowiecki, Błonie, Opalenica, Zbąszynek,Rzepin), które zostaną wyposażone w urządzenia komputerowe pozwalające nazdalne sterowanie urządzeniami sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdamikolejowo-drogowymi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Projekt „Zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii E20Kunowice – Terespol (z wyłączeniem węzła warszawskiego)” w 85% jestwspółfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”(Connecting Europe Facility- CEF) i jest realizowany w ramach zadania „ZabudowaERTMS/ETCS na liniach sieci bazowej TEN-T”.
„