Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa wraca do przejść naziemnych

infotrans
04.01.2018 06:53

W 2019 r. w Warszawiepowstaną cztery naziemne przejścia dla pieszych wraz z przejazdami dlarowerzystów wokół ronda Dmowskiego. Piesi nie będą musieli schodzić pod ziemię,aby przejść przez Aleje Jerozolimskie i ul. Marszałkowską – zapowiedział wśrodę stołeczny ratusz.

Obecnie na rondzie Dmowskiego są tylko przejścia podziemne,które utrudniają poruszanie się osób starszych, rodziców z wózkami, czy osóbniepełnosprawnych. Dlatego władze miasta zdecydowały, że będą tu takżeprzejścia naziemne. Na razie ratusz zaprezentował koncepcje przejść przez AlejeJerozolimskie i ul. Marszałkowską.

Kolejnym krokiem będzie zamówienie potrzebnej dokumentacji,a następnie przebudowa w terenie. Prace projektowe rozpoczną się w tym roku, aprzejścia będą gotowe w 2019 r. – deklarują miejscy urzędnicy.

Koncepcja zakłada, że powstaną cztery przejścia naziemne.

Pierwsze przez ul. Marszałkowską po północnej stronie, zaul. Widok. Zaplanowany jest tu także przejazd rowerowy i odcinek drogi rowerowejdo ul. Widok (z kontra ruchem rowerowym) oraz rowerowe połączenie do ul.Poznańskiej. Drugie przejście przez ul. Marszałkowską będzie po jej południowejstronie, na wysokości ul. Nowogrodzkiej. Rowerzyści będą mogli tu przejechaćprzez ul. Marszałkowską wzdłuż ul. Nowogrodzkiej (z kontra ruchem rowerowym).

Kolejne przejście będzie przez Aleje Jerozolimskie, powschodniej stronie, na wysokości ul. Parkingowej. Projektanci nie wrysowali tamprzejazdu rowerowego, bo nie łączyłby się on siecią dróg rowerowych, alezostawiają tam rezerwę terenu na przyszłość – zaznaczył ratusz.

Czwarte przejście będzie przez Aleje Jerozolimskie pozachodniej stronie na wysokości ul. Poznańskiej. Jest tu także przejazdrowerowy i droga rowerowa łącząca ul. Poznańską (z kontra ruchem rowerowym) zWidok.

Wszystkie przejścia będą miały szerokość ok. ośmiu metrów iazyle pomiędzy jezdniami. Do każdego z nich przedłużone zostaną przystankitramwajowe, wszystkie będą miały po ok. 66 m czyli tyle ile potrzebują dwatramwaje, a wejście na nie ułatwią pasażerom łagodne rampy.

Przy przejściach będzie sygnalizacja świetlna podłączona doZintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Ratusz zapewnia, że czas zielonegoświatła będzie na tyle długi, aby piesi mogli przejść przez obydwie jezdnie bezzatrzymywania się.

Miasto zaznaczyło, że przygotowanie koncepcji przejśćpoprzedziły badania ruchu. W godzinach szczytu porannego przez rondo przejeżdżaponad siedem tys. samochodów na godzinę, a popołudniowego ok. 6,6 tys. Ranoprzechodzi tamtędy ponad 14 tys. osób na godzinę, a po południu prawie 22 tys.