Newag wygrywa stawką za utrzymanie

inforail
02.01.2018 07:50

Wracamy dorozstrzygnięć w przetargu na dostawę lokomotyw dla PKP Intercity. Newag, mimo,że dostał najmniej punktów za cenę jednostkową pojazdu, wygrał z dość dużąprzewagą nad konkurentami.

Firma z Nowego Sącza okazała się bezkonkurencyjna oferującnajkorzystniejszą stawkę za świadczenie usługi utrzymania lokomotyw.

Niestety zarówno PESA, jak i Newag utajniły większość parametrówzaproponowanych lokomotyw, stąd też nie wiemy jak dokładnie punktowaliproducenci. Najwięcej punktów w kryterium „cena jednostkowa dostawy pojazdu”zdobyło chińskie konsorcjum CRRC. To 44 pkt. Dalej PESA z 42,64 pkt i Newag z37,46 pkt. Jak wspominamy tym razem to nie cena za pojazd a stawka za utrzymaniezdecydowała o wygranej. Tu Newag otrzymał 43 pkt, podczas gdy PESA 19,51 pkt aCRRC tylko 16,47.

Dalsza punktacja jest niejawna w przypadku polskich producentów.

I przypomnijmy ceny zaproponowane przez poszczególnych oferentów:

1. Newag: cena 367.624.958,40 zł brutto za zamówieniepodstawowe, 551.437.437,60 zł z opcją, cena jednostkowa 17.712.000,00 złbrutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 0,54 zł brutto –łączna punktacja93,46 pkt;

2. Konsorcjum PESA & ZNTK Mińsk Mazowiecki: cena340.697.749,20 zł brutto za zamówienie podstawowe, 511.046.623,80 zł z opcją,cena jednostkowa 15.559.500,00 zł brutto, stawka za świadczenie usługutrzymania 1,19 zł brutto – łączna punktacja 75,08 pkt;

3. Konsorcjum CRRC Sifang Co Ltd, CRRC Datong Co Ltd: cena336.533.904,00 zł brutto za zamówienie podstawowe, 504.800.856,00zł z opcją,cena jednostkowa 15.077.524,00 zł stawka za świadczenie usług utrzymania 1,41zł brutto -71,40 pkt.

Szacunki producenta to 354.873.500,00 zł brutto zazamówienie podstawowe oraz 532.310.249,00 z opcją.