Łomianki w 1. strefie, umowa z ZTM podpisana
Od 1 styczniaŁomianki i fragment gminy Izabelin zostaną włączone do pierwszej strefybiletowej. Pasażerowie nie będą już jeździli liniami „Ł” czy „BIS”, tylko 150,250 i 750. Zapłacą też mniej za bilety.
29 grudnia w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego zostałapodpisana umowa na obsługę komunikacyjną ze spółką Komunikacja MiejskaŁomianki.
Pierwsza strefa biletowa to znaczne oszczędności dlapasażerów. Dziś za bilet 30-dniowy normalny, ważny w Warszawie i Łomiankach,mieszkańcy tego miasta płacą 180 złotych. Od nowego roku ten sam bilet będziekosztował zaledwie 110 złotych a w portfelach pasażerów zostanie 840 złotychrocznie.
Nowe numery
Linia 150 powstanie z połączenia dotychczasowych linii Ł1,Ł2 i ŁZ. Autobusy – z częstotliwością w szczycie co 10 minut, co 15 minut pozaszczytem oraz co 30 minut w święto – będą kursowały na trasie Metro Młociny –Dziekanów Leśny, a w porannym szczycie – w dni nauki szkolnej – niektóre z nichdojadą również do pętli Metro Marymont.
Linia strefowa 701 zmieni się w linię miejską 250.Obowiązujący dziś rozkład nie zmieni się, bez zmian pozostanie również trasa.
Warszawska komunikacja miejska po raz pierwszy dotrze dogminy Czosnów, która znajdzie się w 2. strefie biletowej. Nowa linia 750powstanie z dotychczasowej linii BIS. Autobusy będą kursowały z pętli MetroMłociny do Dębiny, Palmir lub Sadowej, co ok. 20 minut w godzinach szczytu i co30 minut poza tymi godzinami na wspólnym odcinku trasy. Granicą stref biletowychbędzie przystanek Dziekanów Nowy Zachód.
Dzięki koordynacji rozkładów jazdy linii 150 i 750 orazwspólnej pętli w Warszawie przy stacji metra Młociny, czas oczekiwania dlapasażerów na wspólnym odcinku tras wyniesie zaledwie 5-10 minut w godzinach szczytuoraz 10 minut poza szczytem i 15 minut w dni wolne od pracy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy linii N56 będą jeździły – przez cały tydzień – zMetra Młociny do pętli w Dziekanowie Leśnym (ul. Pułkową i Kolejową tak jaklinia 150).Bilety miesięczne dotychczasowej taryfy łomiankowskiej, któreuprawniają również do korzystania z komunikacji ZTM w obrębie 1. strefybiletowej, zakupione i aktywowane przed 1 stycznia 2018, zachowają swojąważność do końca terminu ich obowiązywania i nie będą podlegały zwrotowi.
Umowa długoletnia
Dzięki podpisanej właśnie umowie spółka Komunikacja MiejskaŁomianki rozszerza swoje działanie jako miejski przewoźnik, co oznaczakonieczność dostosowania się do wysokich wymagań ZTM odnośnie standarduwyposażenia pojazdów, zaplecza technicznego oraz certyfikatów dla kierowców.Podpisanie umowy na osiem lat pozwoli spółce na większe inwestycje w nowoczesneautobusy, które będą obsługiwać głownie dotychczasowy rejon gmin Łomianki iCzosnów.
Podpisanie umowy było możliwe dzięki porozumieniu, zawartemuprzez ZTM z władzami gmin. Zgodę na podpisanie umowy wyraziła stosowną uchwałąRada m.st. Warszawy. To kolejny krok w kierunku rozwoju transportuaglomeracyjnego. Od listopada 2016 roku w 1. strefie biletowej funkcjonująMarki.
„