Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie ezt-y chcą kupić PKP Intercity? [SIWZ]

inforail
29.12.2017 08:09

Zaglądamy do SIWZ-u dotyczącego12 ezt-ów, jakie chcą kupić PKP Intercity. Wczoraj na łamach InfoRail.plpisaliśmy o ogłoszeniu przetargu przez przewoźnika.

Przedmiotem zamówienia jest zakup 12 elektrycznych zespołówtrakcyjnych do obsługi relacji międzyregionalnych wraz z usługą ich utrzymaniatechnicznego.

Linie na których będą eksploatowane Pojazdy będą wyposażonew różne systemy sterowania ruchem:

– system ERTMS zarówno poziomu 1 jak i poziomu 2

– system krajowy SHP.

Pojazdy będą eksploatowane przy zasilaniu trakcyjnym 3 kVprądu stałego. Maksymalna moc pobierana przez pociąg nie powinna przekraczać 4MW, przy czym należy je wyposażyć w przełącznik do progowego lub ciągłegoograniczania pobieranej mocy przy ograniczonej wydolności systemu zasilaniatrakcyjnego.

Dopuszczalne są konstrukcje wagonów na wspólnych wózkach(Jacobsa) lub na dwóch własnych wózkach. Maksymalna długość pojazdu możewynosić do 153 m dla umożliwienia trakcji podwójnej.

Wyposażenie Pojazdu ma zapewniać komfortowe warunkipodróżowania o czasie przejazdu ok 6 godzin.

Zasadnicze parametrytechniczne i warunki eksploatacji

1. Szerokość toru: 1435 mm

2. Skrajnia kinematyczna: maksymalnie G1 wg EN 15273-2

3. Napięcie zasilania: 3 kV DC

4. Maksymalny nacisku osi na tor: ≤ 18,5 t

5. Maksymalne pochylenie podłużne: 40‰

6. Układ osi: wg oferty producenta

7. Ilość osi napędnych: minimum 20% całkowitej liczby osi

8. Całkowita masa w stanie służbowym (pojazd przygotowany dojazdy wyposażony w 100% materiałów eksploatacyjnych wraz z 6 osobową obsługą): ≤280 t

9. Wysokość podłogi nad główką szyny w strefie wejścia dopojazdu: wg oferty producenta. Konstrukcja stopniu wejściowych musi umożliwiaćswobodne wejście z peronów o wysokości od 300 do 800 mm z zachowaniem wymagańspecyfikacji TSI PRM i z uwzględnieniem karty UIC 741.

10. Liczba miejsc: ilość miejsc siedzących: klasa 2 – ≥ 294,klasa 1 – ≥ 60. Jako stałe miejsca siedzące nie zalicza się miejsc usytuowanychbokiem do kierunku jazdy i miejsc składanych.

11. Długość składu pociągu: nie więcej niż 153 m, przy czymdługość pojazdu jest liczona wraz z urządzeniami cięgłowo –zderznymi

12. Prędkość eksploatacyjna: co najmniej 160 km/h

13. Napęd trakcyjny: falowniki główne w technologii IGBTchłodzone cieczą lub powietrzem. Silniki asynchroniczne chłodzone powietrzempoprzez wentylatory zewnętrzne (preferowane umieszczenie na dachu pojazdu,intensywność chłodzenia niezależna od prędkości obrotowej silnika). Wpojeździe należy zastosować dodatkowe wygłuszenie przestrzeni pasażerskiej wmiejscach gdzie znajdują się urządzenia układu napędowego (m.in. falowniki,wentylatory silników trakcyjnych).

14. Zabudowa EZT: modułowa.

Wnętrze ezt-ów

2 klasa – układ bezprzedziałowy. Przestrzenie ograniczoneścianami ze szkła lub z materiału równoważnego posiadającego te same waloryużytkowo-eksploatacyjne na końcu każdego wagonu oraz od przedsionków drzwizewnętrznych wejściowych. Drzwi przejściowe otwierane i zamykane automatycznie.Długość przedsionków minimum 1800 mm.

1 klasa – układ bezprzedziałowy. Przestrzenie ograniczoneścianami ze szkła lub innego materiału posiadającego te same waloryużytkowo-eksploatacyjne, na końcu każdego wagonu oraz od przedsionków drzwi zewnętrznychwejściowych. Pomiędzy 1 klasą a 2 klasą przedział barowy.Długość przedsionkówminimum 1800 mm.

Toalety – Jedna toaleta na pojazd pomiędzy 1. a 2. klasą,dostępna dla osób na wózkach inwalidzkich i z możliwością przewijania niemowlątwg TSI PRM (przewijak dla niemowląt wyposażony w pas). Pozostałe toalety wilości 5, w tym jedna w 1 klasie.

Układ siedzeń – 2 klasa bezprzedziałowa w układzie siedzeń2+2 w rzędzie uwzględniający ustawienie naprzeciwko i szeregowo, zapewniającymprzejście o szerokości nie mniejszej niż 520 mm. Podziałka siedzeń minimum 1900mm dla siedzeń naprzeciwległych i 900 mm dla siedzeń szeregowych. Dopuszcza sięz uzasadnionych względów konstrukcyjnych mniejszą podziałkę siedzeń do 5% dlaich ilości nie większej niż 5%. Pomiędzy siedzeniami zwróconymi do siebiestolik odchylany.

1 klasa bezprzedziałowa w układzie 2+1 w rzędzieuwzględniający ustawienie naprzeciwko i szeregowo. przejście o szerokości nie mniejszejniż 600 mm. Podziałka siedzeń minimum 2000 mm dla siedzeń naprzeciwległych i1050 mm dla siedzeń szeregowych. Dopuszcza się z uzasadnionych względówkonstrukcyjnych mniejszą podziałkę siedzeń do 5% dla ich ilości nie większejniż 5%.

Będą także systemy informacji pasażerskiej z tablicami LED,miejsca do przewozu rowerów – minimum 6, 2 wydzielone miejsca dla wózkówinwalidzkich i klimatyzacja, zintegrowana z systemem ogrzewania. Podłoga ma byćpłaska na całej długości pojazdu. Przewoźnik wymaga instalacji systemu WiFi,który będzie miał na celu zapewnienie pasażerom bezpłatnego korzystania zusługi dostępu do sieci Internet oraz dostępu do treści multimedialnych(wzmocnienie sygnału sieci komórkowych w paśmie GSM i LTE w wszystkich obecnie stosowanychczęstotliwościach na terenie Polski).

Pociągi zostaną wyposażone w systemy: pomiaruprędkości i drogi, rejestracji parametrów jazdy, liczenia pasażerów, monitoringuCCTV, diagnostyki pokładowej.

Zamawiający wymaga, aby świadczenie usług utrzymaniaodbywało się w obrębie miasta Łodzi lub Warszawy. Wraz ze świadczeniem tychusług PKP Intercity wymagają, aby dostawca zapewnił specjalistyczny WarsztatUtrzymania Technicznego wraz z wyposażeniem.