Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak przewozić urządzenia elektroniczne w samolocie?

infoair
21.12.2017 08:26

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wezwaławe wtorek linie lotnicze, aby w gorącym okresie przedświątecznym przypomniałypasażerom, jak należy przewozić w samolocie urządzenia elektronicznezawierające baterie litowo-jonowe.

EASA podkreśliła, że linie lotnicze powinny informowaćswoich pasażerów, że duże urządzenia elektroniczne powinny być przewożone wkabinie pasażerskiej, jeśli tylko jest to możliwe. Natomiast wiele liniilotniczych w Europie stosuje własne procedury, informując pasażerów, że laptopynie powinny być przewożone w bagażu podręcznym, lecz wyłącznie w rejestrowanym.

Akumulatory litowo-jonowe znajdujące się w urządzeniachtakich jak laptopy, telefony komórkowe, tablety i e-papierosy mogą stanowićpoważne zagrożenie pożarowe, jeśli doszłoby do ich zapłonu.

EASA stwierdziła, że w przypadku, gdy urządzeniaelektroniczne są zbyt duże, aby mogły być przewożone w kabinie, należy jecałkowicie wyłączyć, zabezpieczyć przed przypadkowym włączeniem i odpowiedniozapakować w celu uniknięcia uszkodzenia. Agencja przypomniała, że nie należyich także przewozić w tej samej torbie, co łatwopalne przedmioty takie jakperfumy czy aerozole.

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego ma siedzibę wKolonii, a w jej skład wchodzi 28 państw członkowskich Unii Europejskiej, atakże kraje stowarzyszone: Szwajcaria, Islandia, Norwegia i Liechtenstein.(PAP)