Warszawa: Pilotażowy pociąg kontenerowy przybył do Hamburga
Przejazd ponownie udowodnił, że kolej jest konkurencyjna wobec transportu morskiego na tej trasie. Czas przejazdu był bowiem ponaddwukrotnie krótszy niż drogą morską przy konkurencyjnej cenie. Szczególna rola w tym przedsięwzięciu przypadła PKP. Z wjazdem pociągu do Polski wiązało się bowiem przekroczenie trzech granic: prawnej – między Polską i Białorusią, technicznej –między dwoma systemami infrastruktury kolejowej o różnych szerokościach torów oraz celnej –zewnętrznej granicy Unii Europejskiej.
Polski operator przejazdu – Spółka PKP CARGO z wyprzedzeniem zrealizowała planowane zadania związane z obsługą pociągu. W ciągu zaledwie 4 godzin wykonała wszystkie procedury prawne i celne oraz przeładunek kontenerów na granicy wschodniej w Małaszewiczach i po niespełna dobie przekazała pociąg stronie niemieckiej na stacji w Oderbruecke. Przejazd służył ocenie i dalszemu usprawnianiu procedur i procesów na trasie przebiegu pociągów towarowych z Azji do Europy.