Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Kraków odpowiada PESIE

infotram
01.12.2017 07:32

Ogłoszona 30listopada 2017 roku decyzja firmy PESA Bydgoszcz SA o ostatecznej rezygnacji zkontraktu dla Krakowa oznacza, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA wKrakowie może kontynuować procedurę przetargową na zakup 50 nowych tramwajówdla mieszkańców Krakowa.

Bezzwłocznie zostanie złożony wniosek do Urzędu ZamówieńPublicznych o przeprowadzenie kontroli uprzedniej procedury przetargowej nazakup tramwajów.

Warto przypomnieć, żezarząd MPK SA w Krakowie w dniu 8 sierpnia 2017 roku wybrał ofertę firmyPESA Bydgoszcz SA jako najkorzystniejszą. Fakt, że mimo tego do podpisania tejumowy nie doszło jest efektem wyłącznie działań bydgoskiego producenta, którynie realizował warunków krakowskiego przetargu i podejmował czynnościopóźniające termin zawarcia umowy na dostawę tramwajów do Krakowa.

10 listopada 2017 roku krakowski przewoźnik zgodnie zprzepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zdecydował o wyborze drugiej wkolejności oferty na dostawę tramwajów do Krakowa – konsorcjum Stadler PolskaSp. z o.o. i Solaris Bus&Coach SA. Stało się tak, ponieważ PESA BydgoszczSA nie stawiła się na podpisanie umowy na dostawę 50 tramwajów o wartościblisko 430 mln zł w wyznaczonym terminie 10 listopada 2017 roku. Nie wniosłatakże wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy pomimo tego, żewcześniej potwierdziła pisemnie zawarcie umowy kredytowej umożliwiającejwykorzystanie przyznanych środków na realizację tego zamówienia. Podpisanieumowy z konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. i Solaris Bus&Coach SA niebyło jednak do tej pory możliwe, ponieważ 20 listopada 2017 roku bydgoskiproducent odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej.

MPK SA w Krakowie na każdym etapie postępowaniaprzetargowego na zakup 50 tramwajów podejmowało decyzje zgodnie zobowiązującymi przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Podobnie było wprzypadku decyzji z 10 listopada 2017 roku o wyborze oferty konsorcjum StadlerPolska Sp. z o.o. i Solaris Bus&Coach SA. Prawidłowość działania MPK SA wtym zakresie potwierdził jeden z największych autorytetów w Polsce w dziedziniezamówień publicznych prof. dr hab. Ryszard Szostak, członek Rady ZamówieńPublicznych.

W związku z powyższym zawarte w oświadczeniu powodyrezygnacji firmy PESA Bydgoszcz SA z krakowskiego przetargu trudno uznać za coświęcej niż próbę zrzucenia winy za swoje problemy na kogoś innego, w tymprzypadku na krakowskiego przewoźnika.

I na koniec dodajmy, że przedstawiciel SolarisBus&Coach powiedział nam, że ważność oferty konsorcjum zostanieprzedłużona. Producenci deklarują gotowość wykonania tego zlecenia.