Siemens testuje elektryczną autostradę
Siemens oraz “SouthCoast Air Quality Management District (SCAQMD)” zaprezentowały działaniezero-emisyjnego systemu elektrycznej autostrady (eHighway) na odcinku jednejmili w mieście Carson w amerykańskim stanie Kalifornia.
Trzy ciągniki siodłowe z naczepami były zasilane, podobniejak trolejbusy z napowietrznej linii elektrycznej wybudowanej w technologiiSiemensa, na jednym z odcinków autostrady. Ciężarówki mogły pracować także wukładzie hybrydowym, poza zelektryfikowaną linią.
Ciężkie ciężarówki długodystansowe są głównym źródłem smoguw południowej Kalifornii. Opracowanie zeroemisyjnego systemu do transportutowarów w portach pozwoli na redukcję smogu, toksycznych i cieplarnianych gazóww okolicach portów.
Amerykanie są zdani nadrogowy transport towarowy. Jeżeli nie ograniczy się emisji dwutlenku węgla todo 2050 r. wzrośnie ona dwukrotnie. Nasza technologia podwaja wydajnośćstandardowych ciężarówek z silnikami diesla poprzez zmniejszenie poboru energiio połowę i zredukowanie zanieczyszczenia powietrza w okolicach największychportów Ameryki – mówi Roland Edel, główny technolog w branży MobilitySiemens AG.
W testach brały udział trzy pojazdy: ciężarówka o napędzieelektrycznym, gazowym oraz pojazd hybrydowy. Odcinek testowy o długości jednejmili znajduje się w mieście Carson.
Demonstrowany system, składa sie z napowietrznej liniizasilającej umieszczonej nad jednym z pasów autostrady oraz aktywnychpantografów zainstalowanych na dachach ciężarówek do zasilania elektrycznychsilników. Pantograf łączy się z linią automatycznie, co sprawia, że elektryczneciężarówki nie różnią się sposobem jazdy od tych zasilanych paliwem. Są takżewyposażone w silniki hybrydowe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
System pozwoli ograniczyć zużycie paliw kopalnianych,zredukować koszty użycia ciężarówek oraz znacznie ograniczyć smog. Projekt madowieść że system eHighway zastosowany do transportu towarowego w StanachZjednoczonych jest efektywny i może być rozszerzony w przyszłości.
W czerwcu 2016 roku, Siemens uruchomił pierwszy na świeciesystem eHighway w Szwecji. Na trasie kursują dwie ciężarówki hybrydowe zasilaneelektrycznie oraz ekologicznym paliwem diesla. W latach 2018-2019 planowanejest przeprowadzenie testów eHighway na trzech odcinkach autostrad w Niemczech.
„