Pracownicy Kolei Mazowieckich od kuchni [FILM]

inforail
25.11.2017 09:19

W ciągu każdej dobyna tory Mazowsza wyrusza blisko 800 pociągów Kolei Mazowieckich, którymipodróżuje około 170 tysięcy osób. Do ich obsługi spółka zatrudnia ponad 600maszynistów oraz ponad 550 kierowników pociągów i konduktorów.

O prawidłową obsługę podróżnych dbają także kasjerzy iinformatorzy. Ale zanim skład pojawi się na torach, musi zostać odpowiednioprzygotowany. Tym zajmują się pracownicy Sekcji Napraw i Eksploatacji TaboruKolei Mazowieckich – łącznie ponad 640 osób zatrudnionych w czterechlokalizacjach. Z okazji Święta Kolejarza zachęcamy do bliższego przyjrzenia siękolejarskiej służbie, którą wykonują dla nas – pasażerów.

Koleje Mazowieckie posiadają cztery sekcje: WarszawaGrochów, Warszawa Ochota, Tłuszcz i Sochaczew.

Nad każdą czuwa jej naczelnik. Sekcja pracuje całą dobę –nigdy nie śpi. Na brak pracy nie można tutaj narzekać. Przeglądy i naprawytrwają 24 godziny na dobę przez cały rok.

– Musimy mieć świadomość tego, że osoby z zapleczatechnicznego są bardzo ważne. Na co dzień ich nie widać, ale efekt ichcodziennej pracy to prawie 800 pociągów uruchamianych w ciągu doby. Na tychludziach spoczywa ogromna odpowiedzialność. To od słuchu rewidenta, czy odsprawnego oka mechanika zależy bezpieczeństwo podróżnych. Święto Kolejarza todobra okazja, aby dokładniej przyjrzeć się ich pracy – mówi Robert Stępień,prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Wykonywane w sekcji napraw czynności to praca zespołowawielu osób z rożnych brygad, które muszą połączyć swoje działania, aby pociągmógł wyjechać. Należą do nich: rewidenci, zwrotniczy, manewrowi, pracownicyutrzymania, mistrzowie nadzorujący, dyżurni ruchu, ustawiacze, brygadziści orazdyspozytorzy.

Cykl przeglądowo-naprawczy pojazdu składa się z 5 poziomówutrzymania, tj. P1, P2, P3, P4, P5. Czynności przeglądowe wykonywane wposzczególnych poziomach są zawarte w Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU), aich zakres uzależniony jest od zabudowanych w pojeździe podzespołów oraz jegowyposażenia. DSU oparte jest na Dokumentacji Techniczno-Ruchowej (DTR)podzespołów zabudowanych w pojeździe, zgodnie z wymaganiami producenta.

Z blisko 800 pociągów w dobie z Sekcji Napraw i EksploatacjiTaboru Warszawa Grochów wyrusza około 100. Łącznie jest tu utrzymywanych 127sztuk taboru – 11 rożnych typów. Każdy z tych pojazdów ma swoje DSU, któreokreśla interwały przeglądowe. W sekcji odbywają się przeglądy poziomuutrzymania P1,P2 oraz P3.

A oprócz tego wiele innych prac zapewniających sprawnośćpojazdu. Pracownik obsługujący pojazd musi posiadać wiedzę dotyczącą wszystkichtych czynności, a w związku z tym musi posiadać wysokie kwalifikacje.

– Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów tomiejsce, gdzie rozpoczyna się i kończy proces związany z eksploatacją pojazdów.W sekcji odbywa się szereg prac, których podróżny na co dzień nie widzi.

To jest swego rodzaju tajemnica zawodowa, ale dla ludzi,którzy wykonują te czynności, to ciężka codzienna praca – mówi HenrykBakalarski, naczelnik Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów.

Kolejarz to nie tylko maszynista, kierownik i konduktor. Totakże kasjerka, ustawiacz, manewrowy, pracownik warsztatu – to o wiele większagrupa ludzi pełniących swoją służbę na rzecz pasażerów, wykonującychodpowiedzialną pracę, której na co dzień nie widzimy, ale jej efekty codziennieodczuwamy.

W Ich Dniu – w Święto Kolejarza – ale też na co dzień,wsiadając do pociągu, pamiętajmy, że na jego uruchomienie ciężko pracowałogrono Kolejarzy.

{https://www.youtube.com/watch?v=XLwqmSdTBMM}