MPK Łódź podsumowuje dwa miesiące systemu Open Payment System

infotrans
18.11.2017 08:02

Wczoraj, 16 listopada, minęły dwa miesiącefunkcjonowania pilotażowego systemu płatności Open Payment System.

W czasie od16 września do 16 listopada pasażerowie przeprowadzili przy pomocy tego systemu47606 transakcji na kwotę 82276,33 złotych. Z danych transakcyjnych wynika, żepasażerowie korzystający z systemu najczęściej wykorzystują go przy przejazdachod 1 do 8 przystanków. Każdego dnia (średnio) dokonywanych jest około 800transakcji. W weekendy jest ich nieco mniej, ale wynika to z mniejszej ilościpasażerów korzystających z systemu.

Poprawki:

Zgodnie zzałożeniami pilotażu od początku MPK nie tylko obserwuje sprzedaż, ale sprawdzarównież z jakimi problemami najczęściej zwracają się pasażerowie.

1)Ujednolicenie sposobu rozliczeń.

Jednym z nichbyły różne sposoby rozliczeń, które wykonawcy wdrożenia – Mennica Polska orazMastercard próbowali ujednolicić osiągając porozumienie z bankami iorganizacjami płatniczymi. W chwili obecnej wiemy, że poprawiła się sytuacjadotycząca rozliczeń kart Visa – informuje MPK.

Przewoźnikprzypomina również, że można odwiedzić stronę internetową www.ops.lodz.pl,gdzie w dziale http://ops.lodz.pl/faq/zawarte sąwszelkie szczegółowe informacje tłumaczące sposób rozliczeń.

2) Dodatkoweinformacje dotyczące korzystania z systemu.

MPK stwierdzadalej, że obserwowało, iż pomimo wielu informacji (w pojazdach, mediach etc)pasażerowie również przy opuszczaniu pojazdu wybierają kolejny raz taryfę -popełniając błąd skutkujący naliczaniem kolejnego przejazdu, a nie zakończeniempoprzedniego.

Postanowionoumieścić dodatkowe komunikaty zwracające uwagę na to, że przy wysiadaniu należyjedynie przyłożyć kartę. Nie należy ponownie wybierać taryfy, ponieważ torobimy tylko raz, przy wsiadaniu.

MPKprzypomina, że cały czas, pod adresem[email protected]przyjmuje uwagipasażerów, odpowiadamy na pytania i wyjaśnia niejasności.