Warszawa-Łódź 12 wagonów. Warszawa-Terespol 2 wagony. Dlaczego?
Kiedy możemy liczyćna poprawę warunków podróży, która obecnie zniechęca do wyboru kolei, jakoszybkiego i wygodnego środka transportu na odcinku Warszawa – Terespol? – takiepytanie stawia poseł Marcin Duszek Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa.
Dodatkowo pyta skąd wynika tak duża rozbieżność w składachpociągów PKP Intercity. Na trasie Warszawa – Terespol, to zaledwie dwa wagony,podczas gdy na trasie Warszawa – Łódź, aż 12?
Kolejną kwestią poruszoną przez posła w interpelacji sąopóźnienia pociągów, które wynoszą średnio 20 minut. Zrozumiałe jest, iż wieleopóźnień wynika z remontów oraz prac modernizacyjnych na kolei, jednakwiększość opóźnień spowodowanych jest złym stanem technicznym pociągów orazprzestarzałą kondycją torów kolejowych – pisze poseł. Komfort podróży jestprzez to niewątpliwie obniżony. Jak się okazuje, przewoźnik PKP Intercityposiada na chwilę obecną 2315 wagonów. Jednak tylko 1306 z nich posiadaświadectwo sprawności technicznej, z czego do ruchu dostępnych do wykorzystanianatychmiast są 1224 wagony. Wynika z tego, że 1009 wagonów świadectwasprawności nie ma – czytamy dalej w wystąpieniu posła Duszka.
Do podróży nie zachęca również brak klimatyzacji w starychwagonach czy brak bufetu na trasach dłuższych. Skąd wynika tak dużadysproporcja podróżujących na odcinku np. Terespol – Warszawa w odniesieniu dopodróży na odcinkach Warszawa – Kraków lub Warszawa – Łódź? – pyta poseł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„