Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa-Łódź 12 wagonów. Warszawa-Terespol 2 wagony. Dlaczego?

inforail
14.11.2017 09:50

Kiedy możemy liczyćna poprawę warunków podróży, która obecnie zniechęca do wyboru kolei, jakoszybkiego i wygodnego środka transportu na odcinku Warszawa – Terespol? – takiepytanie stawia poseł Marcin Duszek Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa.

Dodatkowo pyta skąd wynika tak duża rozbieżność w składachpociągów PKP Intercity. Na trasie Warszawa – Terespol, to zaledwie dwa wagony,podczas gdy na trasie Warszawa – Łódź, aż 12?

Kolejną kwestią poruszoną przez posła w interpelacji sąopóźnienia pociągów, które wynoszą średnio 20 minut. Zrozumiałe jest, iż wieleopóźnień wynika z remontów oraz prac modernizacyjnych na kolei, jednakwiększość opóźnień spowodowanych jest złym stanem technicznym pociągów orazprzestarzałą kondycją torów kolejowych – pisze poseł. Komfort podróży jestprzez to niewątpliwie obniżony. Jak się okazuje, przewoźnik PKP Intercityposiada na chwilę obecną 2315 wagonów. Jednak tylko 1306 z nich posiadaświadectwo sprawności technicznej, z czego do ruchu dostępnych do wykorzystanianatychmiast są 1224 wagony. Wynika z tego, że 1009 wagonów świadectwasprawności nie ma – czytamy dalej w wystąpieniu posła Duszka.

Do podróży nie zachęca również brak klimatyzacji w starychwagonach czy brak bufetu na trasach dłuższych. Skąd wynika tak dużadysproporcja podróżujących na odcinku np. Terespol – Warszawa w odniesieniu dopodróży na odcinkach Warszawa – Kraków lub Warszawa – Łódź? – pyta poseł.