TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Buenos Aires: Konsorcjum pod przywództwem Alstom wybuduje sieć kolei dużej prędkości w Argentynie
Buenos Aires: Konsorcjum pod przywództwem Alstom wybuduje sieć kolei dużej prędkości w Argentynie
inforail
17.01.2008 16:08
Buenos Aires: Konsorcjum pod przywództwem Alstom wybuduje sieć kolei dużej prędkości w Argentynie
Prezydent republiki Argentyna, Cristina Fernàndez Kirchner, w dniu 16 stycznie 2008 ogłosiła, że konsorcjum pod przywództwem Alstom, w skład którego wchodzą przedsiębiorstwa: IECSA, Emepa, Isolux Corsan, wygrało kontrakt na budowę pierwszej linii dużej prędkości w Ameryce Łacińskiej. Linia rozpocznie się w Buenos Aires i poprowadzi przez Rosario do Cordoba. Decyzja ta stanowi milowy krok przed podpisaniem ostatecznej umowy. Trasa będzie miała 710km długości i pozwoli na podróż w czasie trzech, zamiast obecnych 14 godzin. Potrzeby przewozowe zapewni osiem składów bazujących na TGV Duplex, które będą zabierały do 500 pasażerów z prędkościami do 320km/h. Dziennie jest planowane 9 par kursów. Projekt będzie realizowany “pod klucz”i zakłada budowę infrastruktury torowej na którą będzie się składać 780km torów oraz 7 stacji. Linia będzie zelektryfikowana i zostanie wyposażona w system ERTMS poziom 2. Alstom zbuduje również składy dla linii. Ciekawostką może być, że linia najprawdopodobniej będzie jednotorowa z mijankami (710 km między miastami i jedynie 780km toru), co byłoby nowością w systemach kolei dużej prędkości. Taki krok może być spowodowany koniecznością prowadzenia oszczędności, oraz mocnym ograniczeniem przepustowości linii do wyznaczonej ilości pociągów. Alstom, jako przywódca konsorcjum zajmie się zaprojektowaniem całej trasy oraz nadzorem nad realizacją. Alstom dostarczy również składy, system zabezpieczania ruchu, wyposaży trasę w trakcję elektryczną i będzie sprawował nadzór nad funkcjonowaniem. Pociągi powstaną we Francji, jednak ich ostateczny montaż odbędzie się w fabryce koło Buenos Aires. Pozostali udziałowcy konsorcjum zajmą się projektowaniem linii oraz budową torowiska. Projekt ten jest drugim największym po KTX w Korei Północnej.
Źródło: Komunikat prasowy Alstom
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024