Chińska oferta najtańsza w przetargu na lokomotywy dla PKP Intercity
Trzy oferty zostały złożonew przetargu na dostawę 20 lokomotyw dla PKP Intercity. Największym zaskoczeniemjest brak Siemensa.
Zainteresowani dostawą elektrowozów są Newag, PESA i CRRCZhuzhou Locomotive. Oferta chińskiego producenta jest też pewną niespodzianką.Pojawienia się producentów z Azji na naszym rynku można było się jednakspodziewać. Na start w przetargu nie zdecydowali się natomiast Bombardier iStadler.
Najtańsza jest oferta złożona przez chińskiegoproducenta. Ale tylko jeśli bierzemy pod uwagę samą dostawę elektrowozów. Usługa ich utrzymania jest znacznie droższa. Tu najlepiej wypada Newag.
W przetargu złożone zostały następujące oferty:
1. Newag: cena 367.624.958,40 zł brutto za zamówienie podstawowe, 551.437.437,60 zł z opcją, cena jednostkowa 17.712.000,00 zł brutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 0,54 zł brutto;
2. Konsorcjum PESA & ZNTK Mińsk Mazowiecki: cena 340.697.749,20 zł brutto za zamówienie podstawowe, 511.046.623,80 zł z opcją, cena jednostkowa 15.559.500,00 zł brutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 1,19 zł brutto;
3. Konsorcjum CRRC Sifang Co Ltd, CRRC Datong Co Ltd: cena 336.533.904,00 zł brutto za zamówienie podstawowe, 504.800.856,00 zł z opcją, cena jednostkowa 15.077.524,00 zł stawka za świadczenie usług utrzymania 1,41 zł brutto;
Szacunkiproducenta to 354.873.500,00 zł brutto za zamówienie podstawowe oraz532.310.249,00 brutto z prawem opcji.
Przypomnijmy, że kryteria wybory ofert to:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kryterium jakości – Nazwa: Maksymalna liczba zdarzeńpowodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km.(dla każdego Pojazdu osobno) – Waga: 6,00
Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik gotowościtechnicznej – Waga: 4,00
Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik niezawodności taboru- Waga: 3,00
Kryterium kosztu – Nazwa: Cena jednostkowa dostawy Pojazdu -Waga: 44,00
Kryterium kosztu – Nazwa: Stawka za świadczenie usługutrzymania – Waga: 43,00.
„