Vectron czy Griffin? Jutro otwarcie ofert na 20 lokomotyw dla PKP Intercity
Już jutro dowiemy siękto jest zainteresowany dostawą lokomotyw dla PKP Intercity. Faworytów wydajesię być dwóch. Siemens i Newag.
Co ciekawe to dwie firmy, które połączyły swoje firmy wprzetargu Metra Warszawskiego. Teraz staną naprzeciw siebie. Zainteresowanieprzetargiem zostało potwierdzone przez przedstawicieli obu firm. Brak ofertyktórejkolwiek z nich byłby nie tyle niespodzianką, co prawdziwą sensacją!
Czy na strat w przetargu zdecyduje się ktoś jeszcze? Skoda,która jest coraz bardziej aktywna na polskim rynku, PESA zmagająca się z problemamifinansowymi, a może Stadler, dla którego byłby to nowy segment polskiego rynkukolejowego. Jest jeszcze Bombardier, ostatnio jakby najmniej aktywny w Polsce.
Przypomnijmy. Przetarg obejmuje dostawę 20 lokomotywelektrycznych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania.
W międzyczasie zmianie uległy kryteria wyboru. Terazprzedstawiają się one następująco:
Kryterium jakości – Nazwa: Maksymalna liczba zdarzeńpowodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km.(dla każdego Pojazdu osobno) – Waga: 6,00
Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik gotowościtechnicznej – Waga: 4,00
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik niezawodności taboru- Waga: 3,00
Kryterium kosztu – Nazwa: Cena jednostkowa dostawy Pojazdu -Waga: 44,00
Kryterium kosztu – Nazwa: Stawka za świadczenie usługutrzymania – Waga: 43,00.
Otwarcie ofert 31 października 2017 roku. Już jutropowinniśmy wiedzieć więcej.
„