Ruszyła produkcja pierwszego z zamówionych przez PLL LOT Boeingów 737 MAX 8
Pierwszy zzamówionych przez LOT Boeingów 737 MAX 8, najnowocześniejszych wąskokadłubowychsamolotów świata, jest już na linii produkcyjnej fabryki w Renton w USA -poinformowały w piątek PLL LOT. Dodano, że od początku grudnia będzie obsługiwałtrasę Warszawa-Londyn.
W sumie do maja 2019 r. PLL LOT otrzyma sześć takich maszyn,które będą wykorzystywane do obsługi najpopularniejszych tras krótkiego iśredniego zasięgu polskiego przewoźnika, w tym do Londynu, Madrytu i Tel Awiwu.
„Końcowy montaż wszystkich elementów samolotu typu B737MAX trwa niespełna dwa tygodnie. Do końca listopada w Renton maszyna będzieprzechodziła niezbędne testy wszystkich instalacji (w tym paliwowych iklimatyzacji). Następnie zostaną wykonane próby silników i sprawdzeniehermetyczności kadłuba. Na koniec po wyposażeniu wnętrza odbędzie się lotfabryczny i przebazowanie samolotu na Boeing Field. To tutaj zostanie wykonanemalowanie i przygotowanie maszyny do przekazania przewoźnikowi. Odbędą się turównież niezbędne certyfikacje” – napisano w komunikacie przewoźnika.
Pierwszy egzemplarz Boeinga 737 MAX 8 od początku grudniabędzie obsługiwał trasę Warszawa-Londyn. Drugi wyląduje w Warszawie też w tymroku, a od początku stycznia 2018 r. będzie wykonywał rejsy m.in. do Londynu iMadrytu. Kolejne trzy zostaną dostarczone z fabryki Boeinga w Renton doWarszawy w 2018 r. Dostawa szóstego została zaplanowana na maj 2019 r.
Jak zapewnia producent, MAX jest znacznie cichszy, bardziejwydajny i przyjazny dla środowiska niż jakikolwiek inny dostępny na rynkusamolot tej klasy. Nowy typ wingletów i silniki najnowszej generacji pozwalająna zużycie paliwa niższe o 15 proc. w stosunku do modelu B737 NG, redukcję hałasunawet o 40 proc. w porównaniu do innych maszyn tej klasy i znaczącą niższąemisję CO2.
W 2012 roku LOT jako pierwsza linia lotnicza w Europiewprowadził do eksploatacji najnowocześniejsze samoloty szerokokadłubowe -Boeing 787 Dreamliner, które dziś stanowią podstawę floty i są motorem rozwojukolejnych połączeń dalekiego zasięgu. Teraz jako pierwszy przewoźnik tradycyjnyw regionie wykorzysta do obsługi popularnych tras krótkiego i średniego zasięguBoeingi 737 MAX 8.
„Żaden inny samolot tej klasy nie jest w staniezapewnić naszym pasażerom takiego komfortu, a z drugiej strony dać nam takiejefektywności kosztowej i operacyjnej. Dzięki technologii, która pozwala naniższą emisję hałasu i mniejsze zużycie paliwa, staniemy się jeszcze bardziejekologiczni i wydajni, przez co będziemy też mogli zaoferować pasażerom jeszczebardziej atrakcyjne ceny biletów. Boeing 737 MAX 8 jest tym samym na rejsachkrótkiego i średniego zasięgu co nasz flagowy Dreamliner na rejsach dalekiegozasięgu”– powiedział, cytowany w komunikacie, dyrektor biura komunikacjikorporacyjnej LOT Adrian Kubicki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Boeingi 737 MAX 8 w barwach LOT-u będą wyposażone w 186foteli w trzech klasach: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Wszystkiefotele są wyposażone w gniazda elektryczne. W kabinie znajdą się nowe,ergonomiczne schowki i oświetlenie LED. W kuchni znajdą się m.in. piekarnikikonwekcyjne, chłodziarki i ekspres do kawy.
W sumie do końca 2019 dzięki współpracy z leasingodawcą AirLease Corporation (ALC) LOT pozyska aż sześć maszyn tego typu, które obsługiwaćbędą najpopularniejsze trasy przewoźnika. Oprócz Londynu i Madrytu MAX-y polecąteż do m.in. Tel Awiwu, Frankfurtu, Wiednia i Barcelony, Kijowa, Amsterdamu iAstany.
Ujednolicona flota samolotów pochodzących od jednegoproducenta pozwoli na dodatkową redukcję kosztów między innymi obsługitechnicznej oraz pozyskiwania załóg. Szkolenie pilotów między poszczególnymitypami B737 trwa zaledwie kilka dni, dzięki czemu nowa maszyna może prawie odrazu po dostawie wchodzić na regularne trasy.
Zamówienie nowych samolotów wąskokadłubowych jest jednym zelementów strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 r. Odpoczątku tego roku LOT ogłosił uruchomienie 19 tras, m.in. z Warszawy do LosAngeles, Newark i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W ubiegłym roku zacząłlatać na 23 trasach, m.in. do Tokio i Seulu.
„