Koleje Mazowieckie: Czas EN57 powoli się kończy

inforail
25.10.2017 14:58

Elektryczne zespoły trakcyjne EN57 to jedne z najstarszychpojazdów eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie. Zgodnie z zapowiedziamiprzewoźnik zakończył modernizację starszej części parku taborowego na rzeczzakupu nowych pojazdów.

Pozostałe EN57 zostaną wycofane, a część z nich sprzedana. Jakinformowaliśmy wczoraj na łamach InfoRail.pl przewoźnik zamieścił ogłoszenie osprzedaży piętnastu z nich.

Czas elektrycznychzespołów trakcyjnych EN57 w Kolejach Mazowieckich powoli się kończy. Zgodnie zzałożoną polityką taborową spółki skupiamy się na systematycznymunowocześnianiu naszego parku taborowego. Z tego względu kluczowym dla nas jestjak najszybsze rozstrzygnięcie postępowania przetargowego na dostawę 71elektrycznych zespołów trakcyjnych i zawarcie umowy ramowej z dostawcą -powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.

W sumie w ciągu najbliższych dwóch lat Koleje Mazowieckiezamierzają wycofać z eksploatacji 39 sztuk ezt EN57. Piętnaście sztuk jestobecnie przeznaczonych na sprzedaż.Czternaście pojazdów zostało wyprodukowanych w latachdziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia, jeden pochodzi z 1974 r. Przypomnijmy,że wszystkie wystawione na sprzedaż pojazdy posiadają:

• przetwornicestatyczne;

• sprężarkiśrubowe;

• wyłącznikiszybkie;

• tapicerowanefotele;

• stojaki narowery;

• systeminformacji wizualno-akustycznej;

• oprawyoświetleniowe wpuszczane w sufit;

• ogrzewaneszyby czołowe.