Koleje Mazowieckie: Czas EN57 powoli się kończy
Elektryczne zespoły trakcyjne EN57 to jedne z najstarszychpojazdów eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie. Zgodnie z zapowiedziamiprzewoźnik zakończył modernizację starszej części parku taborowego na rzeczzakupu nowych pojazdów.
Pozostałe EN57 zostaną wycofane, a część z nich sprzedana. Jakinformowaliśmy wczoraj na łamach InfoRail.pl przewoźnik zamieścił ogłoszenie osprzedaży piętnastu z nich.
Czas elektrycznychzespołów trakcyjnych EN57 w Kolejach Mazowieckich powoli się kończy. Zgodnie zzałożoną polityką taborową spółki skupiamy się na systematycznymunowocześnianiu naszego parku taborowego. Z tego względu kluczowym dla nas jestjak najszybsze rozstrzygnięcie postępowania przetargowego na dostawę 71elektrycznych zespołów trakcyjnych i zawarcie umowy ramowej z dostawcą -powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.
W sumie w ciągu najbliższych dwóch lat Koleje Mazowieckiezamierzają wycofać z eksploatacji 39 sztuk ezt EN57. Piętnaście sztuk jestobecnie przeznaczonych na sprzedaż.Czternaście pojazdów zostało wyprodukowanych w latachdziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia, jeden pochodzi z 1974 r. Przypomnijmy,że wszystkie wystawione na sprzedaż pojazdy posiadają:
• przetwornicestatyczne;
• sprężarkiśrubowe;
• wyłącznikiszybkie;
• tapicerowanefotele;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
• stojaki narowery;
• systeminformacji wizualno-akustycznej;
• oprawyoświetleniowe wpuszczane w sufit;
• ogrzewaneszyby czołowe.
„