Elektryczne taksówki gotowe, by wyjechać na ulice Londynu

infotrans
19.10.2017 11:57

Elektryczne taksówkisą gotowe, by wyjechać na ulice Londynu. By to potwierdzić, sześć samochodówweszło w środę w końcową fazę testów w ruchu miejskim. Kierowcy będą zbieraćdane m. in. o zanieczyszczeniach powietrza – podał serwis Engadget.

Taksówkarze obsługujący elektryczne taksówki będą równieżtestować działanie miejskich stacji ładowania przeznaczonych dla pojazdówelektrycznych.

Jak mówi szef firmy London Electric Vehicle Company (LEVC)Chris Gubbey, „dzięki wprowadzeniu elektrycznych taksówek będziemywreszcie mieli możliwość realnych pomiarów wpływu wycofania silnikówspalinowych na poziom zanieczyszczenia powietrza w Londynie. Skorzystają z tegowszyscy mieszkańcy miasta – również ci, którzy nie korzystają z taksówek”.

TX5, nowy model taksówki elektrycznej, który niebawem trafina ulice Londynu, po raz pierwszy został zaprezentowany w 2015 roku. Wyglądemniemal nie różni się od tradycyjnych czarnych taksówek znanych z londyńskichulic. Pod maską ma trójcylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra,który działa jak generator dla baterii i motoru elektrycznego.

Jako samochód w pełni napędzany energią elektryczną taksówkamoże przejechać około 112 km na jednym ładowaniu. Ze wspomaganiem ze stronynapędu benzynowego odległość ta wzrasta do ponad 600 km. Pojazd spełniawymagania dotyczące emisji zanieczyszczeń do atmosfery, jakie wprowadzone majązostać w Londynie dla wszystkich nowych taksówek od początku 2018 roku.

Kabina nowej taksówki elektrycznej pomieści sześciupasażerów. Będzie można w niej zapłacić kartą (co jest wymogiem dla wszystkichtaksówek w Londynie od października 2016 roku). Taksówka będzie równieżumożliwiała skorzystanie z WiFi, a także podładowanie telefonu za pomocąładowarki USB.

Kierowcy nowych taksówek będą mieli do dyspozycji nawigacjęsatelitarną, a także system na bieżąco informujący ich o zatorach w ruchu.Ekran komputera pokładowego będzie mógł zostać zintegrowany z aplikacjami doobsługi taksówek, które mają pomóc tradycyjnym przewozom konkurować zestartupami takimi jak Uber.