Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy oferty na budowę nowego wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku

inforail
04.10.2017 07:14

Trzy podmiotyzgłosiły oferty w przetargu ws. budowy nowego wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku.Ta ważna dla usprawnienia ruchu w centrum miasta inwestycja ma być zrealizowanado 2019 r. Samorząd otrzymał na nią ponad 117 mln zł dofinansowania z UE.

Koperty z ofertami dotyczącymi budowy nowego wiaduktuotwarto we wtorek w siedzibie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Propozycje złożyły: firma Budimex, która chce wykonaćzadanie kosztem ponad 143,6 mln zł, oraz dwa konsorcja, z których pierwszeskłada się ze spółek Warbud i Eurovia Polska (oceniło ono zadanie na ponad158,7 mln zł), a drugie – z firm PORR, PORR Bau i Przedsiębiorstwa UsługTechnicznych Intercor (ponad 166,8 mln zł).

Jak poinformował Michał Piotrowski z referatu prasowegogdańskiego magistratu, po otwarciu ofert zostaną one zweryfikowane pod kątemformalno-prawnym i „w najbliższym czasie DRMG podpisze umowę z wykonawcą”.”Wtedy też poznamy szczegółowy harmonogram realizacji inwestycji” – wyjaśniłPiotrowski. Dodał, że według planów zadanie powinno zostać zrealizowane do 2019roku, a prace budowlane poprzedzą m.in. badania archeologiczne.

Zlokalizowany w ścisłym centrum Gdańska, na wysokościgmachów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego i Pomorskiego UrzęduWojewódzkiego, wiadukt jest jednym z kluczowych punktów układu drogowegomiasta. Wiadukt, pod którym przebiegają tory kolejowe linii PKP i SKM, znajdujesię w ciągu Traktu św. Wojciecha i łączy centrum Gdańska z południowymidzielnicami oraz drogą krajową 91, prowadzącą na południe kraju.

Obiekt, który dziś spełnia taką rolę, jest w złym stanietechnicznym, a jego konstrukcja sprawia, że ma niewystarczającą przepustowość.

Przetarg na budowę nowego wiaduktu Dyrekcja Rozbudowy MiastaGdańska ogłosiła w połowie maja br. Był to przetarg ograniczony: wykonawcynajpierw składali wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a poweryfikacji wniosków organizator przetargu wskazał firmy, które zostałyzaproszone do składania ofert.

W pierwszym etapie przetargu wnioski o dopuszczenie doudziału złożyło 11 firm. Po weryfikacji dokumentów, do kolejnego etapupostępowania zakwalifikowało się pięć podmiotów i do nich wysłane zostałyzaproszenia do złożenia ofert przetargowych. Ostatecznie trzy z nich złożyłyofertę.

Projekt inwestycji zakłada rozbiórkę istniejącego wiaduktu ibudowę dwóch nowych wiaduktów drogowych w ciągu ulicy Trakt św. Wojciecha.Zaplanowano również przebudowę odcinków ulic Trakt św. Wojciecha, Okopowej,Zaroślak i Toruńskiej, a także zmianę układu drogowego wokół Baszty Białej,budowę odcinka ul. Nowe Podwale Grodzkie i budowę mostu nad Kanałem Raduni.

W ramach przedsięwzięcia, w sąsiedztwie nowego wiaduktu -przy ul. Okopowej, zbudowany zostanie również wielopoziomowy parking, którypomieści 475 samochodów. „Będzie on służyć klientom i pracownikom urzędów:marszałkowskiego i wojewódzkiego” – poinformował Piotrowski.

Łącznie inwestycja obejmuje budowę lub przebudowę ok. 2,5 kmdróg w rejonie zbiegu ulic: Okopowej, Traktu św. Wojciecha i Toruńskiej wstronę Oruni.

Na przebudowę wiaduktu Gdańsk otrzymał ponad 117 mln złunijnego dofinansowania z Programu Infrastruktura i Środowisko.