Aktywne przejścia dla bezpieczeństwa
Bezpieczniej dlapieszych w kolejnych miejscach Warszawy. Zakończyły się prace przy budowie 16aktywnych przejść dla pieszych. Trwają odbiory techniczne. Aktywne przejściaostrzegają kierowców o zbliżaniu się pieszego do pasów.
W ciągu kilku tygodni aktywne „zebry” pojawiły się w 16lokalizacjach: Grzybowska przed Ciepłą, Modlińska – Drogowa, ks. J. Popiełuszki– P. Gojawiczyńskiej, Z. Krasińskiego – S. Czarnieckiego, A. Mickiewicza – L.Mierosławskiego, Powstańców Śląskich – Pirenejska, Grochowska – Mińska, J.Waszyngtona – Niekłańska, J. Waszyngtona – Modrzewiowa, Marszałkowska –Senatorska, L. Kruczkowskiego – 3 Maja (strona północna i południowa), Ludna –Okrąg, Al. Jerozolimskie – Spiska, al. KEN – P. Telekiego, al. Niepodległości –Lenartowicza.
W ramach prac zamontowana została specjalna antypoślizgowanawierzchnia, ułatwiająca hamowanie oraz dodatkowe oznakowanie. Na przejściupojawiły się także czujniki wykrywające pieszych i sygnalizacja ostrzegawcza.Wykonawca robót – firma Euroasfalt – zgłosił wszystkie przejścia do odbiorówtechnicznych. Jesteśmy w trakcie tych prac.
Jak to działa?
Aktywne przejścia ostrzegają kierowców o zbliżaniu siępieszego do pasów. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnego systemuwykrywania złożonego z kilku, zsynchronizowanych ze sobą elementów – czujnikówruchu, punktowych elementów odblaskowych, biało-czerwonych pasów, znakówdrogowych D-6 z lampami LED i nawierzchni antypoślizgowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
System ten sprawia, że elementy bezpiecznego przejścia(aktywne punktowe elementy odblaskowe i lampy ostrzegawcze LED) aktywują siętylko w momencie, gdy na przejściu „coś się dzieje”, a więc gdy zbliża się doniego pieszy. To czytelny znak dla kierowcy, który w tym momencie powinienzdjąć nogę z gazu.
Po pilotażowej budowie z 2016 roku zdecydowaliśmy się nakontynuowanie prac w kolejnych lokalizacjach.
„