Rozpoczyna się montaż przęseł mostu w Sobieszewie
eśli pogoda dopisze,jutro rozpocznie się montaż przęseł nowego mostu w Sobieszewie. Dziś naolbrzymiej barce wodnej z wytworni Vistal w Gdyni przypłynął na budowętransport 15 z 20 belek, o dł. 25 m i wadze 25 ton każda, stanowiącychkonstrukcję dwóch przęseł dojazdowych dla powstającego mostu.
Belki zostaną wbudowane w usytuowane przy brzegu tzw.dojazdowe przęsła mostu, zarówno od strony Wiślinki jak i Sobieszewa (po 10szt. z każdej strony). Następnie na belkach, zamontowanych przez dźwig zpoziomu wody, wylana zostanie betonowa płyta stanowiąca podstawę do ułożenianawierzchni bitumicznej mostu. W najbliższym czasie planowany jest transportkolejnych 5 elementów konstrukcyjnych mostu.
W czwartek 31 sierpnia prawdopodobnie rozpocznie się montażbelek za pomocą specjalnego pływającego dźwigu. Godzinę rozpoczęcia tejoperacji potwierdzimy osobnym komunikatem jutro rano.
Obecnie na terenie budowy wciąż trwają roboty związane zumocnieniem brzegów oraz prace mostowe związane m.in ze zbrojeniem ławfundamentowych jak również betonowaniem kolejnych podpór mostu.
Dodatkowo, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad MartwąWisłą w Gdańsku Sobieszewie, od najbliższego poniedziałku, 4 września planowanejest wprowadzenie nowej, czasowej organizacji ruchu polegającej na całkowitym wyłączeniu jednego pasa ruchu iwprowadzeniu sterowanego sygnalizacją świetlną, ruchu wahadłowego na odcinkuok. 150 metrów, począwszy od ul. Piaskowej w kierunku Przejazdowa. Pracezwiązane z kładzeniem nawierzchni prowadzone będę 24 godziny na dobę i w miarę postępu prac, obejmować będą kolejne odcinki drogi, zajmując odpowiedniopas prawy lub lewy. Zachowanie takiej organizacji ruchu planowane jest do końcawrześnia bieżącego roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską stanowić będzie częśćdrogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi on przestarzały most pontonowy, któryutrudnia ruch nie tylko kierowcom, ale i licznym żeglarzom. Długość samegoobiektu wynosić będzie 173 metry, a ze skrzydłami – 181,5 m. Poza wiaduktem inową, blisko 1-kilometrową drogą, powstanie budynek służący do obsługi mostu.Zaplanowano też m.in. przebudowę skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej -Turystycznej i Drogi Wojewódzkiej 501 oraz przebudowę skrzyżowania ulic Sobieszewskiej- Łąkowej – Piaskowej.
Inwestycja kosztować będzie 57 112 606,97 zł. Budowa mostupowinna zakończyć się w 2017 r., zaś na pierwszy kwartał 2018 r. zaplanowanoprocedurę odbiorową inwestycji.
„