Województwo dolnośląskie rusza z przejęciem linii nr 341 i 318
Dolnośląska SłużbaDróg i Kolei we Wrocławiu w ramach prowadzonej w obszarze kolejowymdziałalności w miesiącu sierpniu przystąpiła do inwentaryzacji infrastrukturywytypowanej przez Zarząd Województwa jako linii 341 i 318 do przejęcia na własność.
Służba informuje, że w dalszej kolejności zostanieprzygotowana opinia techniczna mająca na celu określenie rzeczywistych potrzebzwiązanych z przywróceniem linii do eksploatacji. W ramach opinii zostaniewykonana analiza dla trzech wariantów rewitalizacyjnych zakładających trzypoziomy:
Poziom pierwszy: minimalny zakres remontowy, bezrewitalizacji peronów i przejazdów (tylko częściowy remont torowiska).
Poziom drugi: zakłada remont peronów i przejazdów (wraz zmontażem sygnalizacji), ciągłą wymianę podkładów kolejowych wraz zprzymocowaniami.
Poziom trzeci: kompleksowa wymiana toru (na bezstykowy) wrazz całą infrastruktura okołotorową.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Analogiczne działania zostaną podjęte w stosunku do liniinumer 308, 322, 336 oraz 340. Zakończenie inwentaryzacji wraz z przygotowaniem opinii(dla trzech wariantów rewitalizacyjnych) ze względu na rozległość sieciplanowane jest na koniec września 2017.
Linia kolejowa nr 341 łączy stację Dzierżoniów Śląski zestacją Bielawa Zachodnia. Pociągi nie kursują tu od 2001 roku. Linia 318natomiast to szlak Leszno – Krzelów. Województwo dolnośląskie zapewne będziechciało przywrócić ruch tylko na jej fragmencie.
„