Do modernizacji ST44
Wczoraj na łamachInfoRail.pl pisaliśmy o podpisaniu umowy na modernizację 10 lokomotywspalinowych PKP LHS. Prace te wykona Newag.
W komunikacie zabrakło informacji jakie lokomotywy zostaną naprawione.Uzupełniając te doniesienia dodajmy, że będą to szerokotorowe ST44. Co więcejdo remontu trafią najprawdopodobniej odstawione obecnie na terenielokomotywowni w Zamościu maszyny o numerach 2001, 2008, 2012, 2016, 2020, 2024,2027, 2042, 2044, 2050. Zostały wyprodukowane w latach 1977-1980, teraz mająotrzymać drugie życie.
Nie będą to pierwsze modernizacje lokomotyw tej seriiwykonane przez Newag. Od 2007 roku nowosądecka firma wyremontowała 17spalinówek do standardu ST40s (311Da). Według informacji producenta podstawowymzakresem modernizacji lokomotywy jest zabudowa zintegrowanego modułu napędowego(silnik, prądnica, sprężarka, układ chłodzenia), który w całości zmontowanydostarczany jest przez General Electric. Podwozie stanowi sprawdzonaeksploatacyjnie konstrukcja lokomotyw ST44 poddana naprawia głównej. Lokomotywyzostały wyposażona w nowe kabiny maszynisty spełniające warunki ergonomii iwysokiego komfortu pracy maszynisty. Nowoczesne mikroprocesorowe sterowanielokomotywy umożliwia maksymalne wykorzystanie jej właściwości trakcyjnych.
Obecnie PKP LHS dysponuje flotą siedemnastulokomotyw typu 311Da. Lokomotywy te przeznaczone są do prowadzeniaciężkich składów towarowych po linii szerokotorowej. Po zakończeniumodernizacji PKP LHS będzie dysponować łącznie 27 szt. tego typulokomotyw. Jednolity tabor umożliwi prowadzenie pociągów w trakcjiwielokrotnej oraz uprości system utrzymania pojazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„