Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do modernizacji ST44

inforail
27.07.2017 06:51

Wczoraj na łamachInfoRail.pl pisaliśmy o podpisaniu umowy na modernizację 10 lokomotywspalinowych PKP LHS. Prace te wykona Newag.

W komunikacie zabrakło informacji jakie lokomotywy zostaną naprawione.Uzupełniając te doniesienia dodajmy, że będą to szerokotorowe ST44. Co więcejdo remontu trafią najprawdopodobniej odstawione obecnie na terenielokomotywowni w Zamościu maszyny o numerach 2001, 2008, 2012, 2016, 2020, 2024,2027, 2042, 2044, 2050. Zostały wyprodukowane w latach 1977-1980, teraz mająotrzymać drugie życie.

Nie będą to pierwsze modernizacje lokomotyw tej seriiwykonane przez Newag. Od 2007 roku nowosądecka firma wyremontowała 17spalinówek do standardu ST40s (311Da). Według informacji producenta podstawowymzakresem modernizacji lokomotywy jest zabudowa zintegrowanego modułu napędowego(silnik, prądnica, sprężarka, układ chłodzenia), który w całości zmontowanydostarczany jest przez General Electric. Podwozie stanowi sprawdzonaeksploatacyjnie konstrukcja lokomotyw ST44 poddana naprawia głównej. Lokomotywyzostały wyposażona w nowe kabiny maszynisty spełniające warunki ergonomii iwysokiego komfortu pracy maszynisty. Nowoczesne mikroprocesorowe sterowanielokomotywy umożliwia maksymalne wykorzystanie jej właściwości trakcyjnych.

Obec­nie PKP LHS dys­po­nuje flotą sie­dem­na­stuloko­mo­tyw typu 311Da. Loko­mo­tywy te prze­zna­czone są do pro­wa­dze­niacięż­kich skła­dów towa­ro­wych po linii sze­ro­ko­to­ro­wej. Po zakoń­cze­niumoder­ni­za­cji PKP LHS będzie dys­po­no­wać łącznie 27 szt. tego typuloko­mo­tyw. Jed­no­lity tabor umoż­liwi pro­wa­dze­nie pocią­gów w trak­cjiwie­lo­krot­nej oraz upro­ści sys­tem utrzy­ma­nia pojazdów.