Trwają prace na linii E20
Trwają praceremontowe na stacjach w Kutnie i Łowiczu. Inwestycje prowadzone są w ramachmodernizacji linii E20 Warszawa-Poznań.
Jak przypomina spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, na trasiePoznań – Warszawa roboty prowadzone są jednocześnie w kilkunastu lokalizacjach.Dyrektor ds. realizacji inwestycji w PKP PLK Arnold Bresch zwraca uwagę, żemodernizacja linii E20, którą rozpoczęto w połowie czerwca, jest dokończeniemremontu, który rozpoczęto w latach 90-tych ub. wieku.
„Trasa jest bardzo ważną częścią korytarzatransportowego TEN-T Morze Północne-Bałtyk i po przebudowie zwiększą się jejmożliwości. Pasażerowie pociągów regionalnych, dalekobieżnych i aglomeracyjnychzyskają lepsze połączenia. Sprawniejszy będzie także przewóz towarów” -mówi.
Według informacji spółki, w Kutnie zdemontowano ponad 2 kmtorów, 18 km sieci trakcyjnej, część peronów i cztery rozjazdy. Między stacjamiKrzewie i Kłodawa zdemontowano stare tory i słupy trakcyjne. Wbito prawie 300nowych fundamentów pod sieć trakcyjną.
W Łowiczu przystąpiono do rozbiórki peronu i nastawni, którazostanie zastąpiona nowoczesnym Lokalnym Centrum Sterowania. Demontowane sąstare urządzenia sterowania ruchem. Na szlaku między Żychlinem a Jackowicamizdemontowano 150 słupów trakcyjnych.
Postępuje demontaż sieci trakcyjnej, torów i peronówpomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem. Równocześnie montowane są nowe konstrukcje.Wykonawca zdemontował już około 85 km sieci trakcyjnej na odcinkachSwarzędz-Kostrzyn, Podstolice-Strzałkowo i Strzałkowo-Konin. MiędzyPodstolicami a Sokołowem i na stacjach Podstolice i Konin rozebrano częśćstarych torów i przystąpiono do wbijania pali pod fundamenty nowych słupówsieci trakcyjnej. W Koninie rozpoczęły się prace przy budowie nowego toru doelektrowni, przeznaczonego dla pociągów towarowych. Czyszczone są przęsła mostukolejowego pomiędzy Podstolicami a Wrześnią.
PKP PLK przekonuje, że modernizacja torów, sieci trakcyjneji obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii ipozwoli na przejazd znacznie większej liczby pociągów na dobę. Usprawni to ruchzarówno regionalny, jak i międzyregionalny. Nowe urządzenia sterowania ruchemkolejowym, nowoczesne Lokalne Centra Sterowania, nowe skrzyżowania bezkolizyjnei przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą bezpieczeństwo.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przebudowane stacje i przystanki będą dostosowane do potrzebosób niepełnosprawnych.
Modernizacja linii jest również ważna dla przewozówtowarowych – trasa zostanie dostosowana do obsługi pociągów o długości 750 m.
Koszt modernizacji linii E20 Warszawa-Poznań to 2,1 mld zł.
„