TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Zielona Góra: Spotkanie w sprawie rewitalizacji historycznego połączenia Wrocław – Berlin przez Legnicę, Żagań, Żary, Forst
Zielona Góra: Spotkanie w sprawie rewitalizacji historycznego połączenia Wrocław – Berlin przez Legnicę, Żagań, Żary, Forst
inforail
21.12.2007 16:34
Zielona Góra: Spotkanie w sprawie rewitalizacji historycznego połączenia Wrocław – Berlin przez Legnicę, Żagań, Żary, Forst
20.12.2007 r. w sali 113 w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze odbyło się spotkanie w sprawie rewitalizacji historycznego połączenia Wrocław –Berlin przez Legnicę, Żagań, Żary, Forst.
Trasa ta przebiega w pasie III korytarza transportowego Via Regia (poniżej szersze informacje na ten temat), co daje duże szanse na inwestycje. Ponadto istnieje możliwość wykorzystania pieniędzy na ten transgraniczny projekt w ramach programu Celu III Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2007-2013.
Odtworzeniem trasy zainteresowane są samorządy z miejscowości i powiatów położonych wzdłuż tej trasy.
W rozmowach wzięli udział: wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski oraz przedstawiciele PKP PLK Oddział Regionalny w Poznaniu, Zielonej Górze i Wrocławiu. Zaproszeni byli również goście z Niemiec: Wilfried Laboor i Jurgen Peter Hiller z Ministerstwa Infrastruktury i Planowania Przestrzennego Brandenburgii.
III Korytarz „Via-Regia”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu INTERREG III B CADSES.
Instytucja Zarządzająca: Ministerstwo Infrastruktury i Transportu (Włochy)
Krajowy Punkt Kontaktowy: Departament Inicjatywy INTERREG, Wydział Rozwoju Regionalnego w Katowicach
Partner wiodący: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Saksonii
Jednostka realizująca w Rzeszowie: Biuro Rozwoju Miasta Rzeszowa
Jednostka realizująca w Rzeszowie: Biuro Rozwoju Miasta Rzeszowa
Wartość całości projektu: 1 396 400 EUR
Okres realizacji: 10.2005 –03.2008 r.
Okres realizacji: 10.2005 –03.2008 r.
Przedmiot projektu: Projekt zakłada opracowanie strategii rozwoju przestrzennego III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego.
Opis projektu: Priorytetem programu INTERREG III B CADSES jest wspieranie rozwoju współpracy ponadnarodowej promującej zrównoważony i skoordynowany rozwój przestrzenny (terytorialny). Spośród obszarów współpracy wyznaczonych w ramach komponentu B, program CADSES obejmuje największe terytorium.
W projekcie „III Korytarz Europejskiego Rozwoju „Via-Regia”uczestniczy 16 miast z 5 państw Europejskich. Celem projektu jest opracowanie zintegrowanej strategii zagospodarowania przestrzennego dla obszarów wzdłuż III Paneuropejskiego Korytarza, znanego jako „Via-Regia”. Korytarz ten łączy ważne centra ekonomiczne w Unii Europejskiej takie jak Berlin, Drezno, Wrocław, Katowice, Kraków i Rzeszów, przewiduje również połączenia z Ukrainą (Lwów, Kijów). Partnerzy będą analizować ogólny rozwój korytarza aby zidentyfikować swoje mocne i słabe strony. W oparciu o wyniki tych analiz powstanie podłoże do dyskusji i opracowania strategii rozwoju przestrzennego z punktu widzenia miast węzłowych i obszarów metropolitarnych leżących na trasie korytarza „Via-Regia”. Zostaną również określone potrzeby w zakresie lokalnych inwestycji.
W projekcie „III Korytarz Europejskiego Rozwoju „Via-Regia”uczestniczy 16 miast z 5 państw Europejskich. Celem projektu jest opracowanie zintegrowanej strategii zagospodarowania przestrzennego dla obszarów wzdłuż III Paneuropejskiego Korytarza, znanego jako „Via-Regia”. Korytarz ten łączy ważne centra ekonomiczne w Unii Europejskiej takie jak Berlin, Drezno, Wrocław, Katowice, Kraków i Rzeszów, przewiduje również połączenia z Ukrainą (Lwów, Kijów). Partnerzy będą analizować ogólny rozwój korytarza aby zidentyfikować swoje mocne i słabe strony. W oparciu o wyniki tych analiz powstanie podłoże do dyskusji i opracowania strategii rozwoju przestrzennego z punktu widzenia miast węzłowych i obszarów metropolitarnych leżących na trasie korytarza „Via-Regia”. Zostaną również określone potrzeby w zakresie lokalnych inwestycji.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024