TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Zielona Góra: Spotkanie w sprawie rewitalizacji historycznego połączenia Wrocław – Berlin przez Legnicę, Żagań, Żary, Forst
Zielona Góra: Spotkanie w sprawie rewitalizacji historycznego połączenia Wrocław – Berlin przez Legnicę, Żagań, Żary, Forst
inforail
21.12.2007 16:34
Zielona Góra: Spotkanie w sprawie rewitalizacji historycznego połączenia Wrocław – Berlin przez Legnicę, Żagań, Żary, Forst
20.12.2007 r. w sali 113 w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze odbyło się spotkanie w sprawie rewitalizacji historycznego połączenia Wrocław –Berlin przez Legnicę, Żagań, Żary, Forst.
Trasa ta przebiega w pasie III korytarza transportowego Via Regia (poniżej szersze informacje na ten temat), co daje duże szanse na inwestycje. Ponadto istnieje możliwość wykorzystania pieniędzy na ten transgraniczny projekt w ramach programu Celu III Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2007-2013.
Odtworzeniem trasy zainteresowane są samorządy z miejscowości i powiatów położonych wzdłuż tej trasy.
W rozmowach wzięli udział: wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski oraz przedstawiciele PKP PLK Oddział Regionalny w Poznaniu, Zielonej Górze i Wrocławiu. Zaproszeni byli również goście z Niemiec: Wilfried Laboor i Jurgen Peter Hiller z Ministerstwa Infrastruktury i Planowania Przestrzennego Brandenburgii.
III Korytarz „Via-Regia”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu INTERREG III B CADSES.
Instytucja Zarządzająca: Ministerstwo Infrastruktury i Transportu (Włochy)
Krajowy Punkt Kontaktowy: Departament Inicjatywy INTERREG, Wydział Rozwoju Regionalnego w Katowicach
Partner wiodący: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Saksonii
Jednostka realizująca w Rzeszowie: Biuro Rozwoju Miasta Rzeszowa
Jednostka realizująca w Rzeszowie: Biuro Rozwoju Miasta Rzeszowa
Wartość całości projektu: 1 396 400 EUR
Okres realizacji: 10.2005 –03.2008 r.
Okres realizacji: 10.2005 –03.2008 r.
Przedmiot projektu: Projekt zakłada opracowanie strategii rozwoju przestrzennego III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego.
Opis projektu: Priorytetem programu INTERREG III B CADSES jest wspieranie rozwoju współpracy ponadnarodowej promującej zrównoważony i skoordynowany rozwój przestrzenny (terytorialny). Spośród obszarów współpracy wyznaczonych w ramach komponentu B, program CADSES obejmuje największe terytorium.
W projekcie „III Korytarz Europejskiego Rozwoju „Via-Regia”uczestniczy 16 miast z 5 państw Europejskich. Celem projektu jest opracowanie zintegrowanej strategii zagospodarowania przestrzennego dla obszarów wzdłuż III Paneuropejskiego Korytarza, znanego jako „Via-Regia”. Korytarz ten łączy ważne centra ekonomiczne w Unii Europejskiej takie jak Berlin, Drezno, Wrocław, Katowice, Kraków i Rzeszów, przewiduje również połączenia z Ukrainą (Lwów, Kijów). Partnerzy będą analizować ogólny rozwój korytarza aby zidentyfikować swoje mocne i słabe strony. W oparciu o wyniki tych analiz powstanie podłoże do dyskusji i opracowania strategii rozwoju przestrzennego z punktu widzenia miast węzłowych i obszarów metropolitarnych leżących na trasie korytarza „Via-Regia”. Zostaną również określone potrzeby w zakresie lokalnych inwestycji.
W projekcie „III Korytarz Europejskiego Rozwoju „Via-Regia”uczestniczy 16 miast z 5 państw Europejskich. Celem projektu jest opracowanie zintegrowanej strategii zagospodarowania przestrzennego dla obszarów wzdłuż III Paneuropejskiego Korytarza, znanego jako „Via-Regia”. Korytarz ten łączy ważne centra ekonomiczne w Unii Europejskiej takie jak Berlin, Drezno, Wrocław, Katowice, Kraków i Rzeszów, przewiduje również połączenia z Ukrainą (Lwów, Kijów). Partnerzy będą analizować ogólny rozwój korytarza aby zidentyfikować swoje mocne i słabe strony. W oparciu o wyniki tych analiz powstanie podłoże do dyskusji i opracowania strategii rozwoju przestrzennego z punktu widzenia miast węzłowych i obszarów metropolitarnych leżących na trasie korytarza „Via-Regia”. Zostaną również określone potrzeby w zakresie lokalnych inwestycji.
Więcej z Działu Kontrakty
EN63A-019 potrzebuje P4
02.07.2021
Dwie oferty na P4 lokomotyw SM4210
26.06.2021
SKM Warszawa wysyła Impulsy na P3
22.06.2021
Poznaliśmy plan naprawczy Polregio
21.06.2021
Lubuski Impuls potrzebuje naprawy P4
18.06.2021
Łódzkie dofinansuje hybrydy
17.06.2021
Jest wykonawca P4 małopolskich Acatusów
17.06.2021
Dwa podlaskie EN57 do naprawy
16.06.2021
Polregio będzie naprawiać EN63A
15.06.2021
Newag wykona P3/2 Impulsa 36WEa-016
11.06.2021
Świętokrzyskie wysyła na P4 34WE
11.06.2021
Więcej z Działu Prawo
Kolejny złodziej zatrzymany przez SOK
23.06.2021
Program przystankowy uchwalony
19.05.2021
Zmiany w limitach pasażerskich w pociągach
07.05.2021
W Finlandii do pociągów tylko w maseczkach
12.03.2021
Część PKS-ów już pod nadzorem PKP SA
19.02.2021
Sąd skazał maszynistę, teraz się tłumaczy
19.02.2021
Łatwiej przewieziemy rower pociągiem
25.01.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Wakacyjna oferta Kolei Dolnośląskich
07.07.2021
Plany taborowe Polregio: 30-40 hybryd
05.07.2021
Wakacyjna oferta ŁKA
30.06.2021
WKD z wakacyjną ofertą dla rodzin
25.06.2021
Ceske drahy szykują się na burze
22.06.2021
Więcej z Działu Producenci
Komplet Vectronów MS dla CARGOUNIT
30.06.2021
Będzie wodorowy Vectron?
31.05.2021
Koniec dostaw składów PESY do Włoch
12.04.2021
„Wodór ready” – nowy pomysł PESY
12.03.2021
Lokomotywa CZLoko pojedzie w Szwecji
01.03.2021
Więcej z Działu Infrastruktura
Ustka z nowym dworcem
26.06.2021
Opóźnienia na linii E20. Dlaczego?
23.06.2021
KDP na urlop do Chorwacji?
09.06.2021