Sukces linii SKA3 do Tarnowa

inforail
12.06.2017 13:50

Pociągi wypełnione pobrzegi, ponad 930 tys. pasażerów przewiezionych w ciągu 6 miesięcy z czego 5300osób każdego dnia, zwiększenie o 40% liczby składów i znaczne skrócenie czasudojazdu z Krakowa do Tarnowa – Małopolski Urząd Marszałkowski podsumowałpierwsze półrocze uruchomionej w grudniu 2016 roku 3 linii Szybkiej KoleiAglomeracyjnej.

Kiedy pół roku temuuruchamialiśmy 3 linię Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Krakowa do Tarnowabyliśmy pewni, że będzie to strzał w dziesiątkę. W finale popularność trasyprzerosła nasze oczekiwania, a przygotowana przez nas oferta spotkała się zdużym uznaniem Małopolan, którzy docenili atrakcyjne ceny biletów, komfortjazdy i przede wszystkim szybkie i cykliczne połączenia pomiędzy dwomanajwiększymi miastami regionu – mówi marszałek województwa małopolskiegoJacek Krupa.

11 czerwca minęło 6 miesięcy od chwili włączenia trasyKraków – Tarnów do systemu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Komfortowe warunki,stałe godziny odjazdu pociągów, które kursują co 30 minut w godzinach szczytu ico godzinę w pozostałych porach dnia sprawiły, że każdego miesiąca liczbapasażerów systematycznie rośnie, a mieszkańcy regionu na nowo przekonali się,że koleją warto podróżować nie tylko od święta, ale także na co dzień, dopracy, szkoły i na uczelnię.

Nowością, która także przyczyniła się do zwiększeniapopularności trasy było wprowadzenie cyklicznych, przyspieszonych połączeń zKrynicy Zdrój i Nowego Sącza do Krakowa, umożliwiających pokonanie trasypomiędzy Tarnowem a Krakowem w 55 minut, czyli o 20 minut szybciej niżnormalnie.

Łącznie przez pół roku na trasie SKA3 pociągi przewiozłyponad 930 tys. pasażerów. Początkowo liczba pasażerów oscylowała w granicach4800 osób na dobę, dziś przekracza 5300 pasażerów korzystających z przejazdówkażdego dnia.

Pociągnęło to za sobą konieczność zwiększenia ilości taboruniezbędnego do obsługi pociągów. W grudniu trasę obsługiwało 6 nowoczesnychImpulsów, odebranych wprost od producenta. Obecnie do obsługi pociągówwykorzystywanych jest 10 pojazdów. Ilość ta wynika przede wszystkim zkonieczności podwojenia długości składów pociągów w porannym i popołudniowymszczycie. Na najbardziej obleganych porannych kursach liczba pasażerów sięganawet 400 osób, czyli to dokładnie tyle ile wynosi łączna liczba miejscsiedzących w dwóch czterowagonowych pojazdach. Co ważne, podobnie jak wprzypadku dwóch linii SKA wciąż wzrasta ilość osób podróżujących poza godzinaminajwiększego obłożenia i w każdym pociągu liczba pasażerów nie spada poniżej100 osób.