TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Budapeszt: Plany modernizacji taboru węgierskich kolei MÁV odłożone
Budapeszt: Plany modernizacji taboru węgierskich kolei MÁV odłożone
inforail
19.12.2007 13:21
Budapeszt: Plany modernizacji taboru węgierskich kolei MÁV odłożone
Jak pisze gazeta Népszabadság —trzy przetargi na zakup taboru dla MÁV trafiły chwilowo na ślepe tory. Bowiem od wczesnej jesieni czeka na zatwierdzenie przez resort projekt modernizacji taboru kolejowego. MÁV zamierza zakupić wielosystemowe elektrowozy, składy spalinowo-elektryczne oraz wagony piętrowe. Wymiana taboru jest coraz pilniejsza, bo większość spóźnień powoduje coraz niższy poziom techniczny taboru.
Podobno wyłonił się pomysł sprzedaży nieruchomości za sumę stu miliardów forintów (ponad półtora miliarda złotych), ale problem stanowi to, że od stycznia praktykującym prawa właściciela MÁV będzie nie resort gospodarki i komunikacji, a nowa spółka akcyjna opiekująca się majątkiem narodowym, która z kolei nie będzie mogła o tym decydować.
Niezależnie od tego, według informacji uzyskanych przez Népszabadság, MÁV zabierze się jednak do zakupu taboru, w pierwszej rundzie za 42 miliardy forintów. Dla obsługi linii kolejowej Budapeszt—Győr—Wiedeń—Monachium, która częściowo jest pod napięciem 25 kV~, a częściowo 15 kV~, MÁV zamierza zakupić za 24 miliardy 20 dwusystemowych składów elektrycznych. MÁV zamierza również zwiększyć pojemność rosyjskich pociągów motorowych produkcji Metrowagonmash o 15 wagonów uzupełniających za sumę 10 miliardów.
Około osiem miliardów ma kosztować dziesięć składów elektryczno-spalinowych. Oprócz rosyjskiego taboru, który należy opłacić gotówką, pozostały sprzęt MÁV zamierza leasingować. Ale w dalszym ciągu na bocznych torach spoczywa konieczność zakupu 35 piętrowych składów motorowych za około 70 miliardów. Obecnie w trakcie rozpatrywania jest przetarg na zakup 25 elektrowozów wielosystemowych, w którym w ringu pozostał jedynie Bombardier, bo Siemens i Alstom wniosły prace konkursowe z formalnymi błędami. Zakup ten pochłonie 40-50 miliardów forintów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024