Lublin z lepszą komunikacją w okolicy dworca

infotrans
31.05.2017 11:13

26 maja otwarty został Most 700-lecia Lublina. Konstrukcja zbudowana na rzece Bystrzycy znacznie ułatwi dojazd do stadionu Arena Lublin i okolic dworca kolejowego.

Włączenie mostu i nowego odcinka ulicy Muzycznej do ruchu dla pieszych, rowerzystów i kierowców poprzedziła krótka oficjalna ceremonia, w czasie której głos zabrał Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Mało co tak nas cieszy, jak ta inwestycja. Po pierwsze skraca nam drogę do dworca i będzie go łączyć z dzielnicami. Po drugie dotrzymaliśmy słowa. Obiecaliśmy most i ul. Muzyczną na Młodzieżowe Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2017 i dziś ona jest gotowa. Chciałbym podziękować za to wykonawcom i Zarządowi Dróg i Mostów. Jest to jedno z wielu zadań, które chcemy zrealizować w 700-lecie nadania Lublinowi praw miejskich. Ponadto, za chwilę będziemy rewitalizować Park Ludowy, następnie będziemy budować kolejny odcinek ul. Lubelskiego Lipca 1980. Ten obszar całkowicie się zmieni. Możemy być z tego dumni – dodał prezydent.

Głównym wykonawcą inwestycji było Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, które współpracowało w konsorcjum z Lubelskim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych S.A. i Intop Tarnobrzeg Spółka z o.o.

Oddana do użytku inwestycja obejmowała budowę ul. Muzycznej, w zakresie od zjazdu na teren Stadionu Miejskiego (element Zadania I) poprzez nowo wybudowany most nad rzeką Bystrzycą do istniejącego skrzyżowania z ul. Głęboką – ul. Narutowicza – ul. Nadbystrzycką.

Odcinek ul. Muzycznej wykonano jako ulice jednojezdniową z czterema pasami ruchu w tym 2 „bus-pasy” szer. 14.m i długości 749,11 m. Poza wspomnianymi elementami wykonano przystanki autobusowe, zjazdy, chodniki oraz ścieżki rowerowe wzdłuż ulic. W ciągu ul. Muzycznej wybudowano również most przez rzekę Bystrzycę jako konstrukcję łukową jednoprzęsłową o rozpiętości 76,5 m.

Jednocześnie inwestycja zakładała budowę sieci odwodnienia deszczowego ulic oraz sieci oświetlenia ulicznego, oprócz tego wzdłuż ulicy Muzycznej powstała sieć trakcyjna.

Równocześnie, przyjęte rozwiązania w niniejszej inwestycji drogowej przewidziały rozwiązanie kolizji branżowych z sieciami sanitarnymi, gazowymi, teletechnicznymi, energetycznymi, oraz z istniejącą siecią trakcyjną trolejbusową.