Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jaki tabor dla Kolei Podhalańskiej?

inforail
17.05.2017 08:32

Wczoraj na łamachInfoRail.pl pisaliśmy o powstaniu Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Pewnązagadką jest tabor, który ma obsługiwać połączenia na trasie Zakopane – NowyTarg.

Wczoraj na spotkaniu w Skawinie padło stwierdzenie, że będąto szynobusy. Prawdopodobnie będą to jednak ezt-y Kolei Małopolskich. UrządMarszałkowski twierdzi, że to kwestia operacyjna, która zostanie dograna wterminie późniejszym. Być może pewną alternatywą dla tej trasy byłyby jednostkiEN81, które stoją obecnie niewykorzystane. Urząd Marszałkowski nie potrafijednak dziś powiedzieć, czy te składy będą brane pod uwagę.

Na łamach krakowskiej Gazety Wyborczej Prezes KoleiMałopolskich Grzegorz Stawowy stwierdził, że przewoźnik jest organizacyjnie dorealizacji takiego zadania przygotowany. Zaznaczył jednak, że w grudniu KolejeMałopolskie mogą mieć zbyt małą liczbę pociągów. Jeżeli wziąć pod uwagę liczbępociągów, które teraz wykorzystują Koleje Małopolskie, i dodać do tego tabor,który pojedzie na trasie Sędziszów – Kraków – Skawina, to nie będziemy w stanieobsłużyć dodatkowych tras – powiedział Gazecie Wyborczej Stawowy.

Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę to, że w mieście i natrasach dojazdowych do Krakowa planowane są duże remonty kolejowe i niektóretrasy zostaną zamknięte, to wtedy uda się wygospodarować dodatkowe pociągi iwysłać je na Podhale – mówił dalej szef Kolei Małopolskich. 

Finalnie zatem z Zakopanego do Nowego Targu pojedziemy pewnie Impulsami Kolei Małopolskich.