Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe wiadukty i perony na trasie Kraków – Krzeszowice

inforail
15.05.2017 13:03

Trwają prace PKP Polskich Linii Kolejowych naodcinku Kraków Główny Towarowy – Krzeszowice warte są ponad pół miliarda zł.

Modernizacja czterechwiaduktów i budowa nowego dodatkowego bezkolizyjnego przejazdu nad torami wKrakowie gwarantuje bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Efektem prac będzie teżlepsza komunikacja w mieście.

Krótsze przejście przez Zielony Most

Realizacja przebudowywiaduktu przy ul. Zielony Most postępuje według skróconego harmonogramu. Dominimum ograniczono zmiany w komunikacji. Do czerwca będzie bezpieczneprzejście dla pieszych pod modernizowanym obiektem. Takie rozwiązanie skróciznacznie obecne dojście – niezbędne dla bezpieczeństwa pieszych. Wykonawcazakończył rozbiórkę starej budowli. Powstają fundamenty wiaduktu. Do transportuna budowę przygotowywane są gotowe elementy konstrukcji.

Modernizacja linii E30Katowice – Kraków, to także korzyści dla pasażerów pociągów i mieszkańców.Tylko w Krakowie przebudowane będą 4 wiadukty przy ul. Armii Krajowej,Łupaszki, Godlewskiego. Dodatkowy obiekt powstanie przy ul. Rydla Zastąpi onprzejazd kolejowo-drogowy. Znacznie poprawi się komunikacja w mieście. Noweobiekty umożliwią sprawniejszy przejazd samochodów, rowerów i wygodny ruchpieszych.

Nowy przystanek Kraków Bronowice

Nowy przystanek KrakówBronowice budowany jest w rejonie Armii Krajowej. Będzie miał cztery komfortoweperony. Dla pasażerów przewidziano windy i schody ruchome. Wygodne dojściezapewni przejście podziemne. Będzie dobra komunikacja z węzłem przesiadkowym,planowanym przy skrzyżowaniu ulic Bronowickiej i Armii Krajowej. Dodatkowyprzystanek zwiększy dostępność i atrakcyjność kolei w mieście.

Kraków Mydlniki i wygodniejsze przystanki

Poprawę komfortu obsługiodczują podróżni na modernizowanych stacjach i przystankach trasy Katowice –Kraków. To dobra zmiana dla pasażerów pociągów dalekobieżnych, a także SzybkiejKolei Aglomeracyjnej. Na odcinku Kraków Główny – Krzeszowice zmienia się stacjaKraków Mydlniki. Budowany jest tam nowy peron. Przejście podziemne wyposażone wwindy zastąpi kładkę nad torami. Modernizowane są także inne stacje iprzystanki. Prace obejmą 3 stacje: Krzeszowice, Zabierzów, Kraków Mydlniki i 3przystanki: Rudawa, Kraków Mydlniki Wapiennik i Kraków Bronowice. Perony m.in.w Rudawie, Zabierzowie, Mydlnikach Wapienniku będą wyposażone w wiaty, ławki,nowe oświetlenie i tablice informacyjne oraz informację głosową. Wszystkiezapewnią dobry dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościachruchowych. Przewidziano m.in. budowę pochylni, a na stacji Zabierzów równieżwind.

Koszty

Modernizacja trasy E30Kraków – Katowice na odcinku Kraków Główny – Kraków Mydlniki – to prawie 250mln zł (netto), a na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice – to blisko 300 mlnzł (netto). Zakończenie modernizacji obu odcinków planowane jest w II półroczu2018 r. W lutym br. rozpoczęła się także modernizacja odcinka Krzeszowice – JaworznoSzczakowa za ok. 300 mln zł (netto), która zakończy się w I półroczu 2019 r.Prowadzone jest postępowanie przetargowe na modernizacje odcinka Trzebinia –Krzeszowice.

Szacowana wartośćprojektu na trasie Katowice – Kraków wynosi 2,3 mld zł, natomiast maksymalnywkład środków unijnych – 1,6 mld zł, tj. 80% wartości projektu. Zakończenieinwestycji na całej trasie Katowice – Kraków, planowane jest w 2020 r.