Do jesieni 2019 roku remont linii do Malborka
Jesienią 2019 r.zakończy się modernizacja linii kolejowej między Gardeją a Malborkiem(Pomorskie). Wyremontowanych zostanie łącznie 70 kilometrów torów. Kosztinwestycji to 212 mln zł, z czego dofinansowanie z UE wyniesie 180,5 mln zł.
Umowę ws. realizacji tego projektu, między PKP Polskie LinieKolejowe SA a konsorcjum NDI z Sopotu (lider) i Pomorskiego PrzedsiębiorstwaMechaniczno-Torowego z Gdańska, podpisano w piątek w Urzędzie Miasta wMalborku.
Dzięki tej inwestycji czas podróży między Malborkiem aGrudziądzem skróci się o ok. 13 minut – teraz jazda trwa 1 godzinę i 25 minut.
„To kolejna ważna inwestycja infrastrukturalna w Pomorskiem.Modernizacja linii kolejowej 207 była szczególnie oczekiwana przez mieszkańcówpowiatów malborskiego sztumskiego i kwidzyńskiego. Dzięki temu skróci sięzarówno czas podróży, ale zdecydowanie poprawi się też jej jakość i komfort” –powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa,Kazimierz Smoliński.
Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchelpodkreślił, że w Krajowym Programie Kolejowym tylko na zadania w województwiepomorskim przewidziano ok. 6 mld zł.
„Natomiast cały KPK o wartości ponad 66 mld zł zapewni m.in.lepsze połączenia Polski w regionach i między regionami. W tym roku spodziewamysię, że łącznie będziemy mieć zakontraktowane umowy o wartości ponad 30 mld zł,czyli połowę wartości KPK” – wyjaśnił Merchel.
W ramach inwestycji „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207odcinek granicy województwa-Malbork” wyremontowanych będzie łącznie 70kilometrów torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork oraz 36 przejazdówkolejowo-drogowych. Powstanie też 48 nowych rozjazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pociągi przyspieszą do 120 km/h (obecnie ok. 60 km/h) dziękiprzebudowie 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mostów i 13 wiaduktów.
Zmodernizowanych zostanie 5 stacji (Gardeja, Sadlinki,Kwidzyn, Ryjewo, Sztum) oraz 4 przystanki (Dziwno, Brachlewo, Sztumska Wieś,Gościszewo). Perony w tych miejscowościach pozbawione zostaną barierarchitektonicznych. Pojawią się m.in. nowe wiaty z siedzeniami orazfunkcjonalne oświetlenie. Istotne zmiany przejdzie stacja Kwidzyn – pozaprzebudową peronów i przejścia pod torami zamontowane zostaną windy na perony.
W Kwidzynie powstanie też nowa nastawnia i Lokalne CentraSterowania (LCS).
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinekgranicy województwa-Malbork” realizowany będzie w trybie „projektuj izbuduj”. Roboty budowlane rozpoczną się w III kwartale 2017 r. Zakończenieplanowane jest jesienią 2019 r.
„