Komplet Vectronów w PKP CARGO, pora na PKP Intercity?
W ostatnich dniach wPolsce zameldowały się trzy ostatnie Vectrony. Tym samym Siemens zrealizowałnajwiększe w ostatnich latach zamówienie na dostawę lokomotyw dla polskiegoprzewoźnika.
Zamówienie zostało zrealizowane terminowo. Producent wielokrotniepodkreślał, że dostawy realizuje „z półki”. Modułowe Vectrony są jedyniezabudowywane zgodnie z oczekiwaniami klienta. Wszystkie natomiast produkowanesą według jednego schematu, co pozwala na szybkie i terminowe dostawy. Tak byłorównież w przypadku PKP CARGO.
Tymczasem przed Siemensem kolejne wyzwanie z rynkupolskiego. Jak już wielokrotnie informowaliśmy na łamach InfoRail.pl doprzetargu na nowe lokomotyw szykuje się PKP Intercity. Nie jest żadnątajemnicą, że Siemens jest jednym z tych producentów, którzy będą liczyć się wwalce o wygraną.
Umowa na dostawę lokomotyw dla PKP CARGO została podpisanawe wrześniu 2015 roku. Zgodnie z nią Siemens dostarczył elektrowozy wyposażonew system ETCS. Kontrakt zobowiązuje producenta do świadczenia usług utrzymanialokomotyw przez okres ośmiu lat, tj. do naprawy P4, a także dostaw częścizamiennych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dwanaście lokomotyw jest wykorzystywanych w ruchutranzytowym, na ternie Niemiec, Austrii, Polski, Słowacji, Węgier i Czech.Pozostałe trzy mogą jeździć także do Holandii. Wartość umowy to blisko 315 mlnzł.
„