Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa Główna ponownie będzie obsługiwać pociągi

inforail
04.05.2017 10:44

PKP PLK ogłosiłydługo oczekiwany, zwłaszcza przez mazowieckich przewoźników, przetarg na Wykonaniedokumentacji projektowej oraz robót budowlanych związanych z budową stacjiWarszawa Główna.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami ponowne uruchomienienieczynnej od blisko 20 lat stacji może ułatwić wprowadzenie dodatkowych połączeń,zwłaszcza z kierunku radomskiego. Przypomnijmy, że kiedyś pociągi jadącewłaśnie z Radomia kończyły swój bieg na stacji Warszawa Główna.

Prace będą prowadzone w ramach projektu rewitalizacji liniiśrednicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia.

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanienastępujących elementów:

1) Dokumentacji projektowej, w tym:

a) projektu budowlanego wraz z pełnieniem nadzoruautorskiego,

b) uzyskanie pozwolenia na budowę i innych niezbędnychdecyzji administracyjnych,

c) opracowanie projektu wykonawczego i STWiORB,

d) opracowanie dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnejdokumentacji powykonawczej.

e) przeprowadzeniu procesu oceny zgodności podsystemów iprzekazaniu odpowiednich deklaracji i certyfikatów WE dla podsystemów.

2) Realizacji robót w zakresach:

a) nawierzchnia i podtorze,

b) urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk),

c) urządzenia i systemy telekomunikacyjne,

d) sieć trakcyjna wraz z zasilaniem,

e) urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV,

f) obiekty inżynieryjne,

g) perony wraz z dojściami i obiekty kubaturowe,

h) drogi techniczne i dojazdowe,

i) geologia,

j) usunięcie kolizji.

3) Realizacji robót polegających na budowie obiektówsłużących ochronie środowiska.

Szacunkowa wartość zamówienia to 69 000 000.00 PLN. Narealizację prac wykonawca będzie miał 29 miesięcy. Oferty można składać do 12czerwca 2017 roku. Kryteria wyboru stanowią:

Termin realizacji – 20%,

Doświadczenie Koordynatora – 20%,

Cena – 60%.

Warszawa Główna to stacja kolejowa położona przy ul.Towarowej. Istniejący układ torowy jest nieczynny i przeznaczony do rozbiórki.Nowa stacja kolejowa zaprojektowana będzie w zagłębieniu na poziomie zbliżonymdo linii średnicowej. Nad stacją zabudowana zostanie część komercyjna. Układ torowydostosowany będzie dla pociągów kończących i rozpoczynających bieg złożonychzarówno z zespołów trakcyjnych jak i klasycznych składów wagonowychprowadzonych lokomotywami. Dla umożliwienia zmiany czoła w pociągachprowadzonych lokomotywami zaprojektowano tor komunikacyjny pomiędzy peronami nr1 i 2.

Koncepcja projektu układu torowego została oparta na bazienastępujących założeń:

– stacja położona jest na linii nr 23, która umożliwiakierunkowy wjazd z części dalekobieżnej stacji Warszawa Zachodnia;

– stacja przeznaczona jest dla obsługi pociągów zestawionychz zespołów trakcyjnych i pociągów zestawionych z lokomotyw i wagonów;

– na stacji przewidziano 2 krawędzie peronowe o długości min.300m i 2 krawędzie peronowe o długości min. 300m;

– pomiędzy peronami nr 1 i 2 przewidziano tor komunikacyjny(nr 5) dla lokomotyw objeżdżających składy wagonowe, które skończyły bieg natorach nr 1 i nr 2;

– do ostawiania pociągów kończących bieg przewidziano torynr 101 i 103.