Flirty przed Pendolino! Z najwyższym współczynnikiem dostępności
Flirty spośród jednostek eksploatowanych przez PKP Intercity mają najwyższy średniwspółczynnik dostępności.
Z danych przedstawionych przez MIB wynika, że średniwspółczynnik dostępności pojazdów kolejowych eksploatowanych przez przewoźnikaw latach 2015 ? 2016 kształtował się następująco:
Typ pojazdu |
Średnia |
2015 ? 2016 |
|
SU160 (111Db) |
65,91 % |
EU07 |
87,33 % |
EP07 |
84,7 % |
EP09 |
85,83 % |
ED160 |
91,51 % |
ED161 |
85,19 % |
ED250 |
90,09 % |
Współczynnik dostępności (%) dla elektrycznych zespołówtrakcyjnych za lata 2015 ? 2016 przedstawiają poniższe tabele:
Typ pojazdu |
2015 |
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
ED160 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
66,21 |
ED161 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
84,13 |
100 |
ED250 |
76,12 |
78 |
79,87 |
78,69 |
86,49 |
88,92 |
85,33 |
85,6 |
87,08 |
87,19 |
95 |
95 |
Typ pojazdu |
2016 |
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
ED160 |
93,06 |
94,66 |
94,84 |
90,9 |
96,94 |
99 |
97,1 |
90,65 |
89 |
93,55 |
90,67 |
93,06 |
ED161 |
95,35 |
88,18 |
82,06 |
76,18 |
80 |
79,64 |
84 |
82 |
80,36 |
90,32 |
87,73 |
82,67 |
ED250 |
92,9 |
95,69 |
98,23 |
92,18 |
92,42 |
97 |
96,13 |
97,26 |
96,33 |
94,52 |
96,33 |
89,84 |
Niski wskaźnik dostępności składów ED250 oraz ED161 wpoczątkowych okresach eksploatacji wynika z faktu, iż pociągi wdrażane byłystopniowo do obsługi komercyjnej i w pierwszych miesiącach po zakończeniuodbiorów podlegały dodatkowym testom ? stąd liczba jednostek kierowanych doobsługi rozkładu jazdy była niższa, niż liczba jednostek będących w dyspozycjiprzewoźnika.
Współczynnik dostępności (%) dla lokomotyw za lata 2015 ?2016 przedstawiają poniższe tabele:
Typ pojazdu |
2015 |
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
SU160 (111Db) |
0 |
0 |
0 |
0 |
66,667 |
57,576 |
88,384 |
84,392 |
72,414 |
62,915 |
63,33 |
63,33 |
EU07 |
86,68 |
87,32 |
86,92 |
86,9 |
82,09 |
81,27 |
82,63 |
82,61 |
83,13 |
77,29 |
86,09 |
91,64 |
EP07 |
87,27 |
88,01 |
88,02 |
85,11 |
84,52 |
80,59 |
82,86 |
81,2 |
76,59 |
77,56 |
91,64 |
87,29 |
EP09 |
84,27 |
86,8 |
83,42 |
87,24 |
78,73 |
78,35 |
85,88 |
77,6 |
75,62 |
80,74 |
90,42 |
92,42 |
Typ pojazdu |
2016 |
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
SU160 (111Db) |
54,55 |
56,84 |
61,75 |
63,99 |
66,07 |
72,83 |
71,9 |
67,1 |
58,33 |
70 |
63,67 |
52,26 |
EU07 |
90,17 |
87,12 |
93,01 |
88,68 |
94,05 |
88,69 |
92,97 |
89,1 |
89,05 |
86,19 |
88,9 |
93,5 |
EP07 |
81,89 |
80,2 |
82,23 |
83,74 |
87,07 |
85,01 |
84,63 |
88,91 |
86,77 |
89,7 |
85,38 |
86,72 |
EP09 |
85,66 |
90,96 |
91,57 |
87,78 |
84,21 |
88,72 |
92,15 |
91,9 |
87,18 |
87,66 |
83,32 |
87,33 |
MIB wyjaśnia, że przekazany współczynnik dostępnościpojazdów uwzględnia również sytuacje, w których składy nie były dostępne zpowodów przypadków losowych. Tego typu sytuacje ? niezawinione przezproducentów, często wiążą się z długotrwałym wyłączeniem taboru z eksploatacji.
Odpowiadając na pytania o podejmowane działania w celupoprawy dostępności taboru MIB informuje, iż w przypadku wszystkich pojazdówutrzymywanych przez podmioty zewnętrzne podejmowane są odpowiednie działania wcelu zapewniania sprawnych jednostek do obsługi rozkładu jazdy. Należy zwrócićuwagę, iż składy serii ED250 są najmniej awaryjnym taborem PKP Intercitynatomiast sytuacja, która miała miejsce na początku stycznia 2017 r., związanabyła z warunkami atmosferycznymi i skutkowała problemami w funkcjonowaniuwiększości taboru eksploatowanego przez przewoźnika.
„