Taborowe niedobory na Opolszczyźnie
W ostatnichtygodniach docierają do mnie niepokojące informacje od mieszkańców Opolszczyznynt. znacznego ograniczenia w kursowaniu pociągów w relacjach z Brzegu do Nysy orazz Kędzierzyna-Koźla do Nysy ? pisze w interpelacji poseł Tomasz Kostuś.
Na wskazanych trasach w miejsce pociągów Regio uruchomionazostała autobusowa komunikacja zastępcza. Sytuacja ta, jest w opinii posła, niedo zaakceptowania i wymaga konkretnych działań skutkujących zwiększeniem rezerwytaborowej w Opolskim Oddziale Przewozów Regionalnych. Przewoźnik powinien byćstale przygotowany na wypadek zaistnienia w przyszłości analogicznych sytuacji.
Poseł Kostuś zwraca uwagę na fakt, że Przewozy Regionalne sądziś największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Udział firmy narynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi około 30%. Przewozy Regionalnewykonują usługi w zakresie pasażerskiego transportu kolejowego, a zdecydowanawiększość realizowanych przez przewoźnika zadań to działalność o charakterzesłużby publicznej, która świadczona jest na zamówienie urzędów marszałkowskich- organizatorów regionalnego transportu kolejowego, w oparciu o umowy zawieranena świadczenie usług publicznych.
W związku z powyższym problemem poseł zwrócił się do MinistraInfrastruktury i Budownictwa z prośbą o udzielenie odpowiedzi na następującepytania:
Jaka jest przyczyna znacznego ograniczenia w kursowaniuautobusów szynowych w województwie opolskim?
Na jaki okres uruchomiona została autobusowa komunikacjazastępcza?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czy spółka Przewozy Regionalne planuje zakup nowych autobusówszynowych celem zapewnienia odpowiedniego poziomu rezerwy taborowej?
Czy spółka posiada w swoich zasobach, w tym także w innychoddziałach regionalnych, pojazdy które na czas wyłączenia z użytkowaniaszynobusów mogłyby obsługiwać wskazane połączenia?
Czekamy na stanowisko MIB. Do tematu będziemy wracać.
„