Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Taborowe niedobory na Opolszczyźnie

inforail
12.04.2017 13:22

W ostatnichtygodniach docierają do mnie niepokojące informacje od mieszkańców Opolszczyznynt. znacznego ograniczenia w kursowaniu pociągów w relacjach z Brzegu do Nysy orazz Kędzierzyna-Koźla do Nysy ? pisze w interpelacji poseł Tomasz Kostuś.

Na wskazanych trasach w miejsce pociągów Regio uruchomionazostała autobusowa komunikacja zastępcza. Sytuacja ta, jest w opinii posła, niedo zaakceptowania i wymaga konkretnych działań skutkujących zwiększeniem rezerwytaborowej w Opolskim Oddziale Przewozów Regionalnych. Przewoźnik powinien byćstale przygotowany na wypadek zaistnienia w przyszłości analogicznych sytuacji.

Poseł Kostuś zwraca uwagę na fakt, że Przewozy Regionalne sądziś największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Udział firmy narynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi około 30%. Przewozy Regionalnewykonują usługi w zakresie pasażerskiego transportu kolejowego, a zdecydowanawiększość realizowanych przez przewoźnika zadań to działalność o charakterzesłużby publicznej, która świadczona jest na zamówienie urzędów marszałkowskich- organizatorów regionalnego transportu kolejowego, w oparciu o umowy zawieranena świadczenie usług publicznych.

W związku z powyższym problemem poseł zwrócił się do MinistraInfrastruktury i Budownictwa z prośbą o udzielenie odpowiedzi na następującepytania:

Jaka jest przyczyna znacznego ograniczenia w kursowaniuautobusów szynowych w województwie opolskim?

Na jaki okres uruchomiona została autobusowa komunikacjazastępcza?

Czy spółka Przewozy Regionalne planuje zakup nowych autobusówszynowych celem zapewnienia odpowiedniego poziomu rezerwy taborowej?

Czy spółka posiada w swoich zasobach, w tym także w innychoddziałach regionalnych, pojazdy które na czas wyłączenia z użytkowaniaszynobusów mogłyby obsługiwać wskazane połączenia?

Czekamy na stanowisko MIB. Do tematu będziemy wracać.