Powstanie infrastruktura dla olsztyńskiej SKM
PKP Polskie LinieKolejowe planują budowę kilku pasażerskich przystanków kolejowych w granicachOlsztyna. Według wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita, teinwestycje mogą przyczynić się do rozwiązania problemów komunikacyjnych miasta.
O planach poinformował w sobotę na konferencji prasowejprezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel. Jak przypomniał, miastonie stworzyło projektu kolei aglomeracyjnej i nie starało się o dofinansowaniena taki cel z Krajowego Programu Kolejowego. Dlatego przystanki mają powstaćpodczas modernizacji linii z Olsztyna do Działdowa i planowanej rewitalizacjilinii do Gutkowa.
Jego zdaniem, jest już pewna budowa dwóch przystankówkolejowych, pod roboczymi nazwami Dajtki i Śródmieście. Zaplanowano je w ramachprac na jednotorowej linii kolejowej Olsztyn-Działdowo, które powinny zakończyćsię wiosną 2020 r. Dzięki modernizacji tego odcinka, czas przejazdu pociągówmiędzyregionalnych z Olsztyna do Warszawy skróci się do 2 godz. 12 min., czylio 16 min.
Prezes poinformował również, że w ramach tej inwestycjipowstanie zadaszona kładka pieszo-rowerowa nad torami przy stacji Olsztyn Główny.
Merchel ocenił, że szczególnie ważna dla mieszkańcówOlsztyna może być rewitalizacja linii kolejowej nr 220 do Gutkowa, któraobecnie jest umieszczona na tzw. liście rezerwowej Krajowego ProgramuKolejowego. Projekt zakłada m.in. budowę peronów na nowych miejskichprzystankach – w pobliżu Zespołu Szkół Elektronicznych, na Likusach iRedykajnach a także budowę przejścia podziemnego w pobliżu ul. Jeziornej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak mówił, przewoźnicy są zainteresowani budową tychprzystanków, ale muszą jeszcze zadeklarować to oficjalnie podczas tworzeniatzw. studium wykonalności rewitalizacji tej linii kolejowej.
Wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit ocenił, żerealizacja tych zamierzeń to ogromna okazja, żeby stworzyć osobowe połączeniakolejowe, które w znacznym stopniu rozwiążą problemy komunikacyjne wewnątrzaglomeracji olsztyńskiej. Zaznaczył jednak, że organizacja takich połączeńmusiałaby być inicjatywą samorządów Olsztyna i województwa, któremu podlegająPrzewozy Regionalne.
„