8 km podwójnego torowiska ? plany Olsztyna coraz bardziej realne
Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoTram.pl Olsztyn zrobił kolejny krok w kierunkurozbudowy sieci tramwajowej. Gdzie zatem pojadą tramwaje?
Przypomnimy, że we wtorek, 28 lutego, prezydent PiotrGrzymowicz podpisał umowę o dofinansowanie inwestycji. Ma ona kosztować około 208mln złotych. Niemal 70% kosztów kwalifikowanych będzie pochodzić z unijnejkasy. To oznacza, że zewnętrzne finansowanie zadania będzie na poziomie ok. 145mln złotych.
– To niezwykle ważna chwila – mówił prezydent Olsztyna,Piotr Grzymowicz. – Inwestujemy w rozwój wygodnego, sprawnego i ekologicznegośrodka transportu. W ciągu ponad roku działania pierwszych tras wiemy, że wielupodróżnych przekonało się do takiego rozwiązania. Pokazują to zarówno opinieosób mieszkających wzdłuż tramwajowej trasy, jak i statystyki, bowiem ztramwajów korzysta znacznie więcej osób, niż podróżowało autobusami kursującymiwcześniej wzdłuż obecnego torowiska. Poza tym liczba osób korzystających z transportupublicznego wzrosła o około 8% – dodał Prezydent.
I najważniejsze informacje dla mieszkańców miasta. Drugietap rozbudowy sieci tramwajowej to około 8 kilometrów podwójnego torowiska.Trakcja zostanie poprowadzona z obecnej pętli autobusowej w Pieczewie ulicamiWilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego do al. Piłsudskiego idalej do obecnej sieci na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki. W dużej części trasytorowisko będzie przebiegać poboczem jezdni. Pośrodku – w postaci trambuspasu -wieść będzie od Pieczewa do skrzyżowania ulic Krasickiego z Sobocińskiego orazwzdłuż al. Piłsudskiego. Poza tym nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułkuwybudowana zostanie estakada (zacznie się w pobliżu ul. Murzynowskiego askończy przy Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przetarg na wykonawstwo prac powinien zostać rozpisany naprzełomie maja i czerwca. Budowa powinna się zacząć pod koniec tego lub napoczątku następnego roku i potrwają do końca 2019. Przy okazji inwestycji -poza budową nowego torowiska – przebudowane zostaną podziemne sieci, fragmentyulic, poza tym kupiona zostanie część tramwajów niezbędnych do obsługi nowychtras. A te będą dwie – z Pieczewa prowadzące do Wysokiej Bramy oraz do DworcaPKP.
„