Chraniuk: Przez remont PKP Intercity mogą stracić pasażerów na trasie do Berlina
PKP Intercity na faliwznoszącej. Coraz więcej pasażerów, coraz lepszy tabor. Niestety, coraz to noweproblemy. Głównie z niekończącymi się remontami infrastruktury.
Przed przewoźnikiem trudny orzech do zgryzienia w kontekścieremontu tras z Warszawy do Poznania i Lublina. Pierwsza z nich to także istotnykorytarz międzynarodowy. Obecnie pociągi PKP Intercity z Warszawy do Berlinajadą niecałe 5 i pół godziny. To całkiem dobra propozycja. Ale wkrótce ma sięto zmienić. I to niestety na gorsze. PKP PLK, jeśli rzecz jasną ruszą z remontem,co wcale nie jest takie oczywiste, zamkną odcinki linii poznańskiej. Wówczas pociągido Poznania i Berlina pojadą objazdem. To oznacza znacznie dłuższy czasprzejazdu.
Przez remont możemy stracić pasażerów na trasie do Berlina ?mówi Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity. I dodaje, że największym konkurentembędą linie lotnicze. Wiem, że do uruchomienia połączeń z lotniska Chopina doBerlina sposobi się Ryanair ? mówi Chraniuk.
Dodatkowe połączenie do Poznania już zapowiedział LOT.Pisaliśmy o tym w InfoRail.pl. Nie należy zapominać o przewoźnikachautobusowych. PolskiBus.com na pewno będzie chciał odzyskać pasażerów na tejtrasie. Wkrótce do Berlina z Warszawy ruszy najpewniej też LEOExpress, którywypełni lukę po LuxExpressie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PKP Intercity mogą natomiast jedynie czekać na zakończenieremontu. Być może pojawią się jakieś ciekawe oferty, które skłonią pasażerów doskorzystania z usług kolei, mimo dłuższego czasu przejazdu? Liczymy nakreatywność PKP Intercity.
„